انتقام بلگورود در شب سال نو خارکف زیر آتش روس ها

بهمن: به گزارش بهمن، ارتش روسیه در واکنش به حمله کی یف به شهر مرزی بلگورود، شهر خارکف در اکراین را هدف بمباران موشکی و پهپادی قرار داد.

به گزارش بهمن به نقل از فرانس ۲۴، برپایه تایید مقامات اوکراینی، ارتش روسیه در واکنش به حمله مرگبار کی یف به شهر مرزی بلگورود که به مرگ دست کم ۲۴ تن منجر گردیده است، شهر خارکف را در فاصله چند ساعت تا شب سال نو، هدف حملات موشکی قرار داد.
بنا به اعلام پلیس ملی اکراین، در اولین موج حمله روسیه، دست کم ۶ موشک به خارکف شلیک شد و به دنبال این موشک باران دست کم ۲۲ نفر مجروح شده و ۱۲ آپارتمان و ۱۳ خانه مسکونی و یک کودکستان خسارت دیده اند.
ایهور ترِکف، شهردار خارکف اظهار داشت: در شب سال نو، روس ها می خواهند شهر ما را بترسانند ولی ما نترسیدیم. ما شکست ناپذیر و مقهورنشدنی هستیم!
این حمله چند ساعت بعد از حمله هوایی اکراین به بلگورود روسیه صورت گرفت؛ شهری که در نزدیکی خارکف و درست در شمال مرز اکراین واقع شده است. برپایه اعلام مقامات تابحال دست کم ۲۴ تن در حمله اکراین به بلگورود کشته شده اند.
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در سخنرانی در مقر این سازمان بین المللی در نیویورک ادعا نمود که «مستشاران» آمریکایی و انگلیسی برای طراحی این حملات به بلگورود، به کی یف کمک کرده اند. او اخطار داد که «سازمان دهندگان و عاملان» این حمله مجازات خواهند شد.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این پرسش که آیا پس از حمله اخیر روسیه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اکراین صحبت خواهد کرد، اظهار داشت: دائماً با وی در تماس هستم.

منبع: