اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری مصر و پیشتازی السیسی

بهمن: رسانه های مصری باتوجه به شمارش آرای رأی دهندگان در ۵۵ کمیته عمومی، نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری مصر را اعلام نمودند که از پیشتازی عبدالفتاح السیسی حکایت دارد.

به گزارش بهمن به نقل از روسیا الیوم، روزنامه مصری «اخبار الیوم» اعلام نمود که مشاوران و رؤسای ۵۵ کمیته عمومی در برخی از استانهای این کشور نتایج اولیه شمارش آرا را اعلام نمودند.
بر اساس آرای اعلام شده، عبدالفتاح السیسی رییس جمهور فعلی مصر ۶ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۱۱۴ رأی را در این ۵۵ کمیته کسب کرده و پیشتاز رقابت است.
این تعداد رأی السیسی در صورتی است که «فرید زهران» نامزد حزب دموکراتیک اجتماعی مصر که نزدیک ترین رقیب او فقط ۲۱۷ هزار و ۸۹۲ رأی به دست آورد و «حازم عمر» رییس حزب مردمی خلق با ۲۸۴ هزار و ۵۴ رأی و «عبدالسناد یمامه» رییس حزب الوفد ۲۰۸ هزار و ۶۴۸ رأی به دست آوردند.
در واکنش به اعلام نتایج، ستاد انتخاباتی «فرید زهران» نارضایتی عمیق خودرا از ممانعت از حضور عوامل دفتر انتخاباتی خود در روند شمارش آرا در تمام کمیته های فرعی در سراسر مصر ابراز کرد.
از سوی دیگر، حازم بدوی رییس کمیته ملی انتخابات مصر ادعا نمود که انتخابات ریاست جمهوری مصر شاهد حضور گسترده مردم بود و انتخابات بطورکامل رضایت بخش و بدون مشکل پیش رفت.

منبع: