رسانه های عبری: حزب الله ابتکار عمل در جبهه شمالی را در اختیار دارد

بهمن: رسانه های صهیونیستی شرایط مناطق شمالی سرزمین های اشغالی (هم مرز با جنوب لبنان) را همانند جنگ توصیف و تاکید نمودند که حزب الله دست برتر را در این مناطق دارد.

به گزارش بهمن به نقل از پایگاه خبری المیادین، رسانه های رژیم صهیونیستی معتقدند که حزب الله لبنان در جبهه شمالی سرزمین های اشغالی دست برتر را در اختیار دارد و تا آن زمان که اوضاع منطقه تغییر نکند، شهرک نشینان شمال سرزمین های اشغالی به مناطق سکونت شان باز نمی گردند. این در حالیست که خیلی از آنها در نتیجه احساس ناامنی دائمی بدنبال مهاجرت کامل از این مناطق هستند.
پیش از این نیز عاموس یادلین رییس سابق شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی گفته بود که [ سید حسن] نصرالله در جبهه شمالی دست برتر را در اختیار دارد.
زفی یحزکلی تحلیلگر مسائل عربی در شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به این مساله اصرار کرد که حزب الله بیشترین فشار را در این حوزه وارد می کند، چونکه می داند تل آویو خویشتنداری خواهدنمود.
وی در توصیف شرایط مناطق شمالی سرزمین های اشغالی می گوید که گویا در این مناطق جنگی تمام عیار در حال انجام می باشد و تمامی مسیرهای مواصلاتی کاملا خالی هستند. به اعتقاد وی تل آویو در مناطق شمالی در تله گرفتار شده است.
شلومی الدار خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز تحولات شمال اراضی اشغالی را به «جنگ موشک ها مقابل زره ها» تشبیه کرد و اظهار داشت: اسرائیلی ها حتی در جنگ دوم لبنان (۲۰۰۶ ) در منازل خود باقی ماندند، چونکه کاتیوشا را تهدیدآمیزترین سلاح حزب الله می دانستند، اما امروز موشک های ضد زره تهدیدی بسیار بالاتر از آن دارد.
این خبرنگار صهیونیست با اشاره به این که ساکنان مناطق شمالی تا زمان تغییر شرایط به خانه و کاشانه خود باز نخواهند گشت، گفت: تمامی آنها در آینده بدنبال انتقال دائمی از این مناطق خواهند بود، چونکه در آنجا احساس امنیت ندارند و همیشه احساس می کنند که تل آویو آنها را رها کرده است.