مدیر گروه رسانه ای مهر در گفت وگو با شینهوا: همکاری رسانه ای، بهترین راه شناخت حقیقی ایران و چین است

به گزارش بهمن، مدیر گروه رسانه ای مهر در گفتگو با شینهوا بر ضرورت همکاری رسانه ای تهران و پکن به منظور دستیابی به تصویری حقیقی از ایران و چین از راه منابع اصلی تاکید نمود.

«محمدمهدی رحمتی»، مدیر گروه رسانه ای مهر که در پنجمین اجلاس جهانی رسانه به میزبانی شهر «گوانگژو» شرکت کرده است، در گفتگو با خبرگزاری شینهوا بر لزوم همکاری رسانه ای ایران و چین تاکید نمود.
رحمتی به شینهوا که میزبان این اجلاس جهانی است، عنوان کرد: این اجلاس بستری موثر برای تعاملات اجتماعی و درک متقابل رسانه های خبری فراهم آورده است.
وی با ابراز امیدواری برای تقویت هرچه بیشتر همکاری و تعاملات (رسانه ای) خاطرنشان کرد: ما به منظور شکل دادن و ساختن آینده مان، خواستار افزایش روابط و تعاملات میان فردی (اجتماعی) هستیم.
مدیرعامل گروه رسانه ای مهر به توسعه کشور چین هم پرداخت و تصریح کرد که «پیشرفت و توسعه این کشور به سبک و سیاق خود و با اتکا به خودش در راه تجدد و نوگرایی، چشمگیر و قابل توجه است.»
به گفته رحمتی، محصولات فوق پیشرفته و به روز ساخت چین همچون پهپادهای شرکت دی جی آی و همچنین گوشی های هوشمند هوآوی در ایران مشهور و پرطرفدار هستند و او خوش اقبال است که می تواند نوآوری های چین را این دفعه از نزدیک و بدون واسطه مشاهده و تجربه کند.
مدیر گروه رسانه ای مهر که خود را «عاشق کتاب» توصیف می کند، نسبت به افزایش دسترسی مردم ایران به کتب مولفان چینی به منظور فراهم کردن فرصت هایی در جهت درک بی واسطه و جامع تر چین، ابراز امیدواری کرد.
وی در پایان از نمایندگان صنایع مختلف کشور چین برای سفر به ایران دعوت کرد و تصریح کرد که «در این راستا، می توانیم رابطه ای نوین را آغاز نماییم.» پنجمین اجلاس جهانی رسانه با مبحث «تقویت اعتماد جهانی، ترویج توسعه رسانه ها» با حضور بیشتر از ۴۵۰ شرکت کننده از ۱۰۱ کشور و منطقه شامل نمایندگان ۱۹۷ رسانه اصلی، اتاق های فکر، نهادهای دولتی و نمایندگی های دیپلماتیک در چین و آژانس های سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی از ۱۲ آذر کار خود را آغاز کرد.