وزارت دفاع روسیه: ۳۵ پهپاد ارتش اوکراین در شبه جزیره کریمه منهدم و رهگیری شدند

بهمن: به گزارش بهمن، وزارت دفاع روسیه اعلام نمود که پدافند هوایی این کشور صبح امروز حمله پهپادی سنگین ارتش اکراین در شبه جزیره کریمه را دفع و ده ها پهپاد رهگیری و منهدم شدند.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام نمود پدافند هوایی ارتش این کشور در شبه جزیره کریمه صبح امروز حمله ارتش اکراین با ۳۵ پهپاد را دفع کرد؛ ۲۲ پهپاد منهدم شدند و ۱۳ پهپاد دیگر هم بر فراز آسمان «دریای آزوف» رهگیری شد.
در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: امشب تلاش رژیم کی یف برای حمله تروریستی ضد اهدافی در خاک فدراسیون روسیه با استفاده از پهپاد خنثی شد.
این بیانیه همینطور اضافه کرد: سامانه های پدافند هوایی ۲۲ پهپاد و ۱۳ هواپیمای دیگر را بر فراز دریای آزوف و قلمرو جمهوری کریمه رهگیری کردند.
«شالاندا یانگ» مدیر دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید روز گذشته دوشنبه اعلام نمود اگر کنگره بودجه بیشتری را برای پشتیبانی از اکراین اختصاص ندهد، کمک های آمریکا به اکراین احتمالا تا آخر سال به پایان برسد.
وی دراین باره اظهار داشت: توقف عرضه تسلیحات و تجهیزات آمریکایی، توانایی نیروهای مسلح اکراین در میدان نبرد را تضعیف می کند و نه تنها موفقیت های اکراین را به خطر می اندازد، بلکه احتمال پیروزی های نظامی روسیه را هم بالا می برد. این مقام آمریکایی همینطور اضافه کرد: بدون تخصیص بودجه جدید، ایالات متحده نمی تواند تسلیحات و خودرو های زرهی جدید را در اختیار اکراین قرار دهد.
هم زمان نشریه فایننشال تایمز هم به نقل از منابع آگاه اعلام نمود اتحادیه اروپا احتمالا نمی تواند کمک های مالی و نظامی وعده داده شده به اکراین را برآورده کند. این نشریه دراین باره اضافه کرد: اکراین امکان دارد به علت بحران بودجه در آلمان و تقویت مواضع احزاب راست افراطی در اروپا، ۵۰ میلیارد یورو وعده داده شده را از اتحادیه اروپا دریافت نکند.
اختلافات درون اتحادیه اروپا بر سر پول و آینده اکراین، وعده های مهمی را که ماه ها پیش به کی یف داده شده بود، به خطر می اندازد – درست زمانیکه جریان حمایت مالی و نظامی آمریکا از اکراین در کنگره ای که از نظر سیاسی تقسیم شده بود، ناگهان متوقف گردید.
به گفه این منابع آگاه در آستانه نشست سران اتحادیه اروپا در ۱۴-۱۵ دسامبر در بروکسل، اعضای این اتحادیه تا رسیدن به توافق بر سر تکمیل بودجه مشترک اتحادیه همچون کمک ۵۰ میلیارد یورویی به اکراین، فاصله دارند.
تلاش های اتحادیه اروپا برای دستیابی به مصالحه و رفع این اختلاف ها، با پیروزی یک حزب راست افراطی در انتخابات ماه گذشته هلند و حکم اخیر دادگاه آلمان در خصوص محدود کردن وام گیری دولت با مشکل روبرو شده است. یک مقام ارشد اتحادیه اروپا دراین باره اظهار داشت که توافق بر سر تصویب بودجه «بسیار بسیار دشوار» خواهد بود.
در همین حال، بسته پیشنهادی ۶۰ میلیارد دلاری دولت بایدن جهت کمک به اکراین هم هنوز در کنگره تصویب نشده است.
دیروز یکشنبه هم «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در گفت و گویی تلویزیونی اعلام نمود که باید آماده شنیدن «خبرهای بد» از جنگ اکراین باشیم. وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی ARD آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا انتظار دارد که وضعیت ارتش اکراین در جبهه های نبرد بدتر شود اظهار داشت: ما باید آماده شنیدن خبرهای بد باشیم.
دبیر کل ناتو تأیید کرد که در ماه های اخیر ارتش اکراین در میدان نبرد پیشرفت چندانی نداشته، اما در عین حال افزود که بسیار ضروریست که کی یف در روزهای بدی و شادمانی حمایت نماییم.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) چهارشنبه گذشته در انتها نشست وزرای خارجه این سازمان نظامی در بروکسل بدون عرضه هرگونه سند و مدرکی ادعا کرد که روسیه در جریان عملیات ویژه نظامی در اکراین «هزاران تانک» و بیشتر از «۳۰۰ هزار نظامی» از دست داده است!
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی همینطور اظهار داشت که بیشتر از ۵۰ نقطه از خاک اکراین از روسیه بازپس گرفته شده اند! دبیرکل ناتو مدعی شد: روسیه تأثیر سیاسی خویش را نه تنها در اکراین بلکه در قفقاز و آسیای میانه هم از دست داده است! روسیه به تدریج وابستگی بیشتری به چین پیدا کرده است. بخش مهمی از قدرت نظامی متعارف روسیه از بین رفته است!
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ در سخنان خود بدون اشاره به تهدیدات و تنش آفرینی های مکرر آمریکا در شبه جزیره کره افزود: ناتو پرتاب موشک ها و ماهواره های جاسوسی کره شمالی را محکوم می کند و آنرا نقض مقررات بین المللی می داند.

منبع: