روزنامه اسرائیلی: حماس دو مرتبه اسرائیل را غافلگیر کرد

بهمن: یک روزنامه اسرائیلی در گزارشی نوشته است که حماس دو مرتبه اسرائیل را غافلگیر کرد.

به گزارش بهمن به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اصرار کرد که حماس تنها در حمله هفتم اکتبر اسرائیل را غافلگیر نکرد، بلکه در حوزه دفاعی نیز تل آویو را غافلگیر کرده، برای اینکه توانسته تاکتیک های دفاعی مختلف و متنوعی را در نبرد با اسرائیل بکار گیرد.
شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام نموده است که برای نخستین بار از شروع جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته، جولان در کمتر از ۲۴ ساعت دو مرتبه هدف حمله قرار گرفته و معین نیست که آیا این پیامی از جانب سوریه است؟
همچنین جنبش جهاد اسلامی فلسطین اصرار کرد که انگیس با بیان مشارکت هواپیماهای خود در ماموریت های تجسسی در غزه، عملاً درحال مشارکت در جنگ و جنایت مقابل مردم غزه است. گزارش ها حاکی از آنست که هواپیمای SHADOW R۱ یک هواپیمای جاسوسی انگلیس است که از پایگاه اکروتیری در قبرس برای مساعدت با ارتش جنایتکار اسرائیل به غزه آمده تا به این رژیم در جنگ مقابل غزه کمک کند!
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم فاش کرد که وزارت جنگ این رژیم طرح هایی را برای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه ارایه داده بود اما در نهایت این طرح ها شکست خورده و به جایی نرسید و بعد از بازبینی، تصمیم گرفته شد به خاطر خطراتی که ممکنست برای جان اسرای اسرائیلی داشته باشد، در اجرای آن تجدیدنظر شد.
در همین حال، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اصرار کرد که رژیم صهیونیستی به درخواست آمریکا طرح های خود در جنوب نوار غزه را تعدیل کرده است.
از سوی دیگر، یک منبع در گردان های قسام اعلام نمود که ۷۰ درصد نیروهای اشغالگر اسرائیلی به جهت شکست عملیات خود در شمال نوار غزه و ضربات سخت و کاری مقاومت، مجبور به عقب نشینی از این منطقه شدند.
همزمان، مبارزان مقاومت فلسطین در نزدیکی شهرک قراره در شمال شرق خان یونس وارد درگیری های شدیدی با نظامیان اسرائیلی شدند.
هواپیماهای اسرائیلی همین طور دو خانه را در محله شیخ رضوان در شهر غزه بمباران کردند که بر اثر آن ده ها نفر شهید و مجروح شدند.
روزگذشته همچنین، یک تحلیلگر اسرائیلی در اظهارنظری خطاب به مقامات تل آویو اظهار داشت که ایجاد کمربند امنیتی در غزه امنیت را برای اسرائیل به ارمغان نمی آورد. «زوی بارئیل»، نویسنده سرشناس اسرائیلی و تحلیلگر روزنامه اسرائیلی هاآرتص در این ارتباط اظهار داشت: «اسرائیل نمی تواند به امنیت مورد نظرش برسد و ایجاد کمربند امنیتی با غزه (منطقه حایل) هیچ گاه امنیت را برای اسرائیل به ارمغان نمی آورد و این کار تازه ای نیست، در تجربه های قبلی هم ناموفق بودن و شکست آن ثابت شده است، همانگونه که ایجاد کمربند امنیتی در مرز با لبنان نتوانست اهداف مدنظر را محقق کند و این منطقه، به منطقه جنگی با حزب الله تبدیل شد.»
این در صورتی است که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اصرار کرد که بطور شبانه روزی در تعقیب رهبران حماس و ترور آنها هستیم. «دانیل هاگاری»، اظهار داشت که رهبران حماس در غزه را زیر نظر داریم و هدف ما ترور همه آنها همچون یحیی سنوار است.
ارتش رژیم صهیونیستی از شروع جنگ در غزه بارها اعلام نموده که بدنبال نابودی حماس و ترور رهبران حماس است اما آن چه تا حالا در غزه اتفاق افتاده، بمباران مناطق مسکونی، بیمارستان ها، مدارس و مساجد و قتل عام غیرنظامیان فلسطینی خصوصاً زنان و کودکان بوده است.
ادعای صهیونیست ها درباره ی ترور رهبران حماس در صورتی است که مقرر است جلسه دادگاهی «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر فاسد رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ازسرگرفته می شود. روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» اعلام نمود که جلسه دادگاهی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بهتان فساد با وجود ادامه جنگ در غزه از سرگرفته می شود. جلسات دادگاهی نتانیاهو از سپتامبر گذشته متوقف شده بود.