كشورهای عضو ناتو: پیوستن اوکراین به ناتو در وضعیت حاضر غیرممکن است

بهمن: وزیر خارجه مجارستان اعلام نمود که هم اکنون همه کشورهای عضو ناتو توافق دارند که پیوستن اوکراین به این ائتلاف نظامی نا ممکن است.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیک، «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان اعلام نمود که این توافق جمعی همچنان بین کشورهای ناتو ادامه دارد که پیوستن اوکراین به این ائتلاف هم اکنون نا ممکن است، اما در صورت تحقق شرایط و توافق متحدان ممکنست در آینده امکان پذیر باشد.
سیارتو روز گذشته سه شنبه بعد از پایان نخستین روز نشست وزرای خارجه ناتو در بروکسل به خبرنگاران اظهار داشت: حداقل توافق وجود دارد که پیوستن اوکراین به ناتو هم اکنون نا ممکن است.
وی در ادامه اضافه کرد: توافق جمعی شکل گرفته که در صورت تحقق شرایط و توافق متحدان، [الحاق] امکان پذیر خواهد بود. هم اکنون دو شرط وجود دارد که همچنان هیچ تغییر نکردند. همچنان شکافی در این توافق جمعی به وجود نیامده که الحاق اوکراین به ناتو در وضعیت فعلی غیرقابل تصور است.
وزیر امور خارجه مجارستان این اجماع کشورهای ناتو را کار درستی خواند، برای اینکه به عقیده او، هم اکنون پیوستن اوکراین به ناتو به مفهوم شروع جنگ جهانی سوم است.
وی همین طور اعلام نمود که خیلی از کشورهای ناتو «با احتیاط و با صدای آهسته» اعتراف کردند که نتایج ضدحمله اوکراین دور از انتظار است، برای اینکه وضعیت در میدان جنگ تغییر چندانی نکرده است و هیچ پیشرفتی در خط مقدم رخ نداده است.
ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه ها پیش مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب وتاب فراوان وعده آنرا داده بودند، عاقبت ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف شروع شد و بنا بر گزارش ها، نیروهای اوکراینی نه فقط تا حالا موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی شایان توجهی نشده اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.
ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین تا قبل از این مدام تاکید می کرد ارتش اوکراین عزم خودرا جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه فقط مناطق شرقی ازدست رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس ها را نیز از شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند، اما خبرهای میدان جنگ تا حالا چشم انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی ها قرار نمی دهد.

منبع: