رای الیوم بررسی كرد: بازدید از غزه در زمان ترک مخاصمه و شکست پروپاگاندای تبلیغاتی نتانیاهو

بهمن: بهمن: در صورتیکه ارتش اسرائیل از دستیابی به اهداف اصلی خود در جنگ مقابل غزه ناتوان مانده، نتانیاهو برای فرار از تاثیرات این شکست نظامی بر آینده سیاسی خود دست به اقدامات نمایشی می زند.

به گزارش بهمن به نقل از روزنامه رأی الیوم، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی که ارتش این رژیم هیچ دستاورد قابل توجهی از عملیات ۵۰ روزه خود در نوار غزه محقق نکرده و نتوانسته اسرائیل را به اهداف مورد نظر خود از این جنگ برساند و در حالی که آینده سیاسی خودرا در نتیجه این شکست در معرض خطر می بیند، دست به دامان اقدامات نمایشی و پروپاگاندای تبلیغاتی شده تا شاید بتواند چهره ای قهرمان از خود در این جنگ نشان دهد.
وی در همین رابطه بازدیدی سرزده از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی مستقر در بخشهایی از غزه داشته و بنا بگفته أوفیر گیندلمن سخنگوی عربی وی، برای فرماندهان و نظامیان ارتش سخنرانی کرده و از تونل های کشف شده حماس بازدید کرده است. در تصاویری از این دیدار که با عنایت به ترس و هراس مقامات صهیونیست با تأخیر انتشار یافته، نتانیاهو در حالی دیده می شود که لباس ضد گلوله بر تن کرده و کلاه نظامی بر سر گذاشته و خودرا به نحوی پوشانده است که جز با دیدن از فاصله بسیار نزدیک شناسایی نشود، علاوه بر این که این نمایش تبلیغاتی زمانی صورت گرفته که ترک مخاصمه در نوار غزه برقرار شده و اسرائیل نسبت به پایبندی گروههای مقاومت فلسطین به تعهدات خود در ترک مخاصمه اطمینان خاطر داشت.
نتانیاهو در این کلیپ که بیشتر شبیه به فیلم های تبلیغاتی دوران انتخابات است، در نوار غزه چای می خورد تا اینگونه وانمود کند که کنترل اوضاع را در اختیار دارد. این در شرایطی است که این مساله حتی در بین کارشناسان و نظریه پردازان مسایل امنیتی و نظامی داخل رژیم صهیونیستی نیز قابل پذیرش نمی باشد.

منبع: