نگرانی دولت آمریکا از نتایج ناخواسته آتش بس موقت در غزه

به گزارش بهمن، نشریه آمریکایی اعلام نمود که نگرانی هایی در دولت این کشور در رابطه با نتایج ناخواسته آتش بس موقت در غزه وجود دارد.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، علیرغم استقبال جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از آتش بس ۴ روزه در غزه، نشریه آمریکایی «پولیتیکو» به نقل از منابع آگاه اعلام نمود که دولت آمریکا نگران «پیامدهای ناخواسته» وقفه های بشردوستانه و توافق آتش بس موقت در غزه است.
وی دراین باره نوشت: «نگرانی هایی در دولت بایدن وجود دارد که از نتایج ناخواسته وقفه های بشردوستانه (آتش بس موقت) این باشد که احتمالا دسترسی خبرنگاران به غزه بیشتر شود و آنها ویرانی ها (و شرایط غزه) را بیشتر بازتاب دهند و این سبب ضدیت افکار عمومی ضد اسرائیل می شود.»
ساعاتی پیش جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با استقبال از توافق آتش بس موقت بین رژیم صهیونیستی و حماس اعلام نمود «من از توافقنامه آزادی گروگان ها استقبال می کنم و از «شیخ تمیم»، امیر قطر و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر برای رهبری و مدیریت قاطع و مشارکت آنها در دستیابی به این توافق تشکر می کنم.»
بایدن با اشاره به اینکه «این توافق تعداد بیشتری از گروگان های آمریکایی را به میهن باز می گرداند» اظهار داشت: از تعهد نتانیاهو و دولتش برای پشتیبانی از آتش بس طولانی برای تضمین اجرای کامل توافق و عرضه کمک های بشردوستانه بیشتر به غزه قدردانی می کنم. مهم می باشد که تمام جنبه های این توافق به صورت کامل اجرا شود و من با رهبران در تماس خواهم بود تا اطمینان حاصل کنم که این توافق به درستی اجرا می شود.
وزارت خارجه قطر بعنوان یکی از میانجی های ناظر بر روند توافق در غزه ساعاتی پیش اطلاعیه ای را در مورد دستیابی به این آتش بس منتشر نمود. بر طبق این بیانیه ۱۵۰ اسیر فلسطینی شامل زنان و کودکان زیر سن قانونی در مقابل آزادی ۵۰ نفر از اسرای رژیم صهیونیستی از غزه آزاد خواهند شد.
این بیانیه تاکید کرده است که تعداد اسرای تبادل شده در مراحل آینده از اجرای توافق، افزایش پیدا خواهد نمود.
وزارت خارجه قطر همینطور اعلام نمود که در طول مدت آتش بس اجازه ورود تعداد زیادی از کمک های امدادی همچون سوخت برای تأمین نیازهای انسانی به نوار غزه داده خواهد شد.
این بیانیه ضمن اعلام این که زمان آغاز آتش بس طی ۲۴ ساعت آینده اعلام می شود، از ادامه تلاشهای دیپلماتیک برای کاهش تنش و پیشگیری از خونریزی و حفظ جان انسان های بی گناه اطلاع داد.
دولت آمریکا ساعتی پیش دستیابی به این توافق را تأیید کرد و کابینه رژیم صهیونیستی هم به استثنای سه تن از وزرای افراطی خود به آن رای مثبت داد. جنبش حماس هم با صدور اطلاعیه ای این آتش بس ۴ روزه را تأیید کرده است.

منبع: