جنبش نجبای عراق از جدید ترین سلاح دریایی انتحاری خود رونمایی کرد

به گزارش بهمن، جنبش نُجبای عراق روز دوشنبه برای اولین بار و در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه از عملیاتی شدن شناور بی سرنشین نظامی (شهپاد) خود با برد ۵۰۰ کیلومتری اطلاع داد.

به گزارش بهمن به نقل از المیادین، جنبش نجبای عراق روز دوشنبه اعلام نمود که در جهت مسئولیت شرعی و انسانی خود در برابر جنایت های وحشیانه صهیونیست ها ضد ملت فلسطین از یک شناور بی سرنشین رونمایی می نماییم که توسط واحد تولید و پیشرفت مقاومت اسلامی نُجباء طراحی شده است.
از جمله خصوصیت های این شهپاد که هم اکنون اجازه انتشار یافته، برد ۵۰۰ کیلومتری آن است.
جنبش مقاومت اسلامی عراق اضافه کرد: ما بار دیگر با با دوستان تجدید پیمان کرده و به دشمن می گوئیم: همانگونه که موشک هایمان توانست روی زمین شما را هدف قرار دهد، در دریا هم سلاح هایمان شما را در تیررس دارد. هیچ یک از اهداف شما خارج از برد آتش مان نخواهد بود.
شهپاد یا شناورهای بی سرنشین، کشتی های کوچکی هستند که کسی از داخل آنها را هدایت نمی نماید. برخلاف پهپادهای هوایی، آنها رو یا زیرآب فعالیت می نمایند.
نام های زیادی برای توصیف آنها به کاربرده می شود ازجمله قایق پهپادی، پهپاد دریایی یا کشتی بدون سرنشین سطحی (یو اس وی).
شناورهای بی سرنشین معمولا یک ماده منفجره در خود دارند و مجهز به دوربین هایی هستند که تصویرها را به شخص کنترل کننده می فرستند.
هدف های دوربرد معمولا پیش از پرتاب در شناور بی سرنشین برنامه ریزی می شوند و با سیستم کنترل از راه دور و توسط نیروی انسانی به سمت هدف موردنظر هدایت می شود.

منبع: