گزارش خبرنگار اعزامی مهر به لبنان؛ نبطیه قلب تپنده مقاومت در جنوب لبنان

به گزارش بهمن، در ادامه حضور در لبنان به مناطق جنوبی این کشور رفتیم که نزدیک ترین نقاط به مرزهای فلسطین اشغالی به حساب می آید، مناطقی که در یک ماه اخیر صحنه رویارویی حزب الله با ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

خبرگزاری مهر – گروه بین الملل: اینروزها با گذشت بیشتر از ۴۰ روز از جنگ همه جانبه رژیم صهیونیستی ضد باریکه غزه، نگرانی ها در محافل صهیونیستی در رابطه با ادامه این نبرد تشدید شده و از سویی صدای مخالفان نتانیاهو در رابطه با بی نتیجه بودن جنگ زمینی در غزه و تلاش ها برای برکناری وی از قدرت در نتیجه این ناکامی بیشتر به گوش می رسد.
در در ادامه حضور در لبنان برای پوشش آخرین تحولات جنگ غزه و عملیات طوفان الاقصی به شهر نبطیه، مرکز جنوب لبنان رفتیم.
خداحافظ بیروت
از بیروت پایتخت لبنان تا نبطیه که در فاصله ۷۵ کیلومتری آن قرار دارد، با استفاده از خودرو تقریبا باید یک ساعت و نیم در راه باشیم. که البته راننده ما با عجله ای غیر قابل پیشبینی که بی جهت هم به نظر می رسد آنرا در کمتر از یک ساعت طی می کند.

برای من هم که بعد از یک هفته اقامت در بیروت، از حضور در مناطق شهری خسته شده ام و می خواهم مناطق مرزی و نزدیک به درگیری ها را زودتر ببینم، سرعت بالای راننده نعمتی پیشبینی نشده است.
در مسیر از شهری بندری صیدا عبور می نماییم، مناظری دیدنی و جذاب که اگر مأموریت پوشش وقایع جنگی نبود، حضور و تهیه گزارش از آنها فرصتی بسیار مغتنم شمرده می شد.

شهر نبطیه در تقسیمات کشوری لبنان مرکز کل مناطق معروف به جنوب لبنان محسوب شده و از لحاظ جغرافیایی هم در مرکز این شهرها قرار دارد.
نمادهای مقاومتی در شهر
با ورود به شهر نبطیه راننده که از اهالی منطقه جبل لبنان است، در پاسخ به سوالم در رابطه با بافت جمعیتی شهر تاکید می کند که این شهر به صورت کامل بافتی از شیعیان لبنان دارد.
در جای جای شهر هم نمادهای مقاومتی و تصاویر شهدای مقاومت اسلامی حزب الله لبنان که اغلب آنها در جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی ضد لبنان در سال ۲۰۰۶ به شهادت رسیده اند، به چشم می خورد.

در مسیر رسیدن به منطقه الدویر در نزدیکی نبطیه که محل اقامت جدید من خواهد بود، از میدان قدس عبور می نماییم که نمادی از قبه الصخره در آن دیده می شود.
ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد
کل شهر نبطیه اینروزها حول یک واقعه و مادر سه شهید این شهر در جنایتی هولناک از جانب ارتش رژیم صهیونیستی می گردد.
هفته گذشته بود که اعلام خبر حمله وحشیانه پهپاد تهاجمی ارتش رژیم صهیونیستی به یک خودروی غیرنظامی در مناطق مرزی لبنان در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفت.
در این واقعه دردناک ارتش رژیم صهیونیستی خودروی حامل این خانواده لبنانی را در منطقه مرزی عیناتا هدف قرار داد که باعث شهادت سه دختر این خانواده در مقابل چشمان مادرشان شد.

مادر این سه دختر شهید نوجوان که خود هم در اثر حمله رژیم صهیونیستی گرفتار جراحات و سوختگی شدید شده امروز در دیدار با نماینده دبیرکل حزب الله لبنان که برای عرض تسلیت به وی در بیمارستان شهید راغب حرب در شهر نبطیه حضور پیدا کرده بود با بغضی که تلاش می کرد آنرا پنهان کند، تصریح کرد: من این تسلیت شما را تبریک برای شهادت سه فرزندم می دانم، چون ما همیشه در مراسم عزای سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) می گوییم که مادرم، پدرم و همه خانواده ام به فدای تو ای نوه رسول خدا (ص).
سخنان زینبی مادر این سه شهید اهل نبطیه در اینروزها به صورت گسترده ای بازتاب داشته و وی را به نگین درخشان جنوب لبنان تبدیل نموده است.
اما دیدارهای مختلف امروز با مادر سه شهید عیناتا مانع دیدار ما با وی می شود، خانواده و نزدیکان وی از ما می خواهند با عنایت به خستگی مادر شهدا روز دیگری برای گفت و گو با وی به بیمارستان راغب حرب بیاییم.
صدای پرواز پهپادها و حملات توپخانه ای
برای کسانی که برای اولین بار به مناطق جنوب لبنان می آیند، شنیدن صدای پرواز پهپادهای تهاجمی ارتش رژیم صهیونیستی تازگی دارد. ساکنان محلی می گویند این صداها از آغاز آغاز درگیری های مرزی میان حزب الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی به گوش می رسد و هر چه به نقاط صفر مرزی نزدیک شوید، صدای آنها هم بیشتر می شود.
همزمان با حضورم در مرکز نبطیه صداهای انفجارهایی هم به گوش می رسد که ساکنان منطقه آنرا ناشی از حملات پهپادهای تهاجمی و البته برخی هم حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی می دانند.
برای من که تا دیر وقت نزدیک که تا ساعت یک صبح مشغول بازنویسی نت برداری های امروز از حضورم در نبطیه هستم، صدای پهپادها لحظه ای قطع نمی گردد.
قلب تپنده مقاومت در جنوب لبنان
در گفت و گو با جوانان و اهالی شهر نبطیه بیشتر از همه روحیه فوق العاده بالای مقاومتی آنها تو را شگفت زده می سازد. یکی از آنها به من می گوید اسرائیل جرات حمله به لبنان را ندارد، چون جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ را تجربه کرده و می داند با تراکم قوای مقاومت در سالهای اخیر، در صورت تجاوز به لبنان، قدم درون جهنم می گذارد!

در ادامه سفر به لبنان به مناطق مرزی نزدیک به اراضی اشغالی خواهیم رفت و از آنجا گزارش هایی در رابطه با آخرین تحولات درگیری های مرزی میان حزب الله و ارتش رژیم صهیونیستی عرضه خواهیم کرد.