هشدار صلیب سرخ نسبت به بروز فاجعه انسانی در غزه

بهمن: کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام نمود که وضعیت در غزه به سرعت درحال نزدیک شدن به یک فاجعه انسانی است.

به گزارش بهمن به نقل از الجزیره، کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام نمود که ما خواهان صیانت از جان غیرنظامیانی هستیم که در غزه به دام افتاده اند، چه کسانی که بخواهند از محل درگیری ها بیرون بروند و چه در کسانی که بخواهند در محل درگیری ها باقی بمانند.
صلیب سرخ بین الملل تاکید کرده است که ما به شدت نگران شرایط ناامن تخلیه غیرنظامیان در نوار غزه هستیم.
به گفته صلیب سرخ بین الملل، منطقه جنوبی غزه برای پاسخگویی به نیازهای تعداد زیادی از آوارگان غزه مجهز نیست و خیلی از آوارگان فلسطینی فاقد دسترسی به امکانات اولیه هستند.
صلیب سرخ بین المللی همین طور افزود که ۱۰۰ هزار آواره در غزه فاقد نیازهای ضروری زندگی هستند و وضعیت در غزه به سرعت درحال نزدیک شدن به یک فاجعه انسانی است.
از سوی دیگر، امیر قطر در تماس تلفنی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با او بر ضرورت ترک مخاصمه فوری، جلوگیری از ریختن بیشتر خون مردم غزه، پشتیبانی از غیرنظامیان و گشودن دایمی گذرگاه رفح تاکید نمود.
در عین حال آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی نخست وزیر وزیر خارجه درباره ی اوضاع غزه و جنگ گفت و گو کرد.
وزارت خارجه آمریکا اعلام کر که دو طرف در این گفت و گو انتقال مجروحان به خارج و کمک های بشردوستانه به نوار غزه را بررسی کردند.
وزرای خارجه آمریکا و قطر همین طور درباره ی ایجاد کریدوری امن برای خروج اتباع خارجی در نوار غزه گفت و گو کردند.
از سوی دیگر، «اسامه حمدان»، از رهبران حماس در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: طرف اسرائیلی مانع آزادی اسرایش است.
وی بیان داشت که تا آن زمان که توافق نهایی نشود نمی توان اظهار داشت که به قرارداد مبادله اسرا نزدیک و یا دور شده ایم.
این رهبر حماس اصرار کرد که متن توافق مبادله اسرا به گونه ای که اهداف را محقق کند، نهایی نشده است و رژیم صهیونیستی تلاش می کند که بر مقاومت و میانجیگران فشار روانی وارد کند.
ابوحمدان افزود که حکمرانی غزه فلسطینی خواهد بود و اجازه دخالت به هیچ طرف خارجی را نخواهیم داد و برادران ما در رام الله باید بدانند که همه مورد هجوم و هدف اشغالگران قرار داریم.
او اشاره کرد که «هر کسی که گمان کند که می تواند اراده و خواست مقاومت فلسطین را در هم شکند، سخت در اشتباه و توهم است.»
اسامه حمدان با تأکید بر این که زمان به نفع رژیم صهیونیستی نیست، توانایی مقاومت بیش از سطح پیشبینی و انتظارات دشمن بود.
پیش از این نیز، روزنامه یدیعوت احرونوت اعلام نمود که در حملات گوناگون امروز حزب الله لبنان ۲۹ اسرائیلی همچون ۷ نظامی زخمی شده اند.
این در صورتی است که ویدئو های انتشار یافته نشان میدهد که برخی از صهیونیست ها به طور قطع کشته شده اند، اما ارتش صهیونیستی تا این لحظه خبری از کشته شدن آنها را منتشر نکرده است.
ساعاتی قبل از این نیز، حزب الله لبنان در بیانیه از حمله به مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در مثلث «الطیحات- رویسه -العاصی» با سلاح مناسب و وارد کردن تلفات به نظامیان رژیم صهیونیستی آگاهی داد.
همچنین حزب الله لبنان در بیانیه جدیدی اعلام نمود: در امتداد پشتیبانی از ملت فلسطین در غزه و پشتیبانی از مقاومت فلسطین، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان ساعت ۱۴: ۳۰ دقیقه امروز پس از ظهر، مرکز تجمع نظامیان دشمن را در برکه ریشا با سلاح مناسبت هدف قرار دادند و تلفاتی به آنها وارد کردند.
حزب الله لبنان در بیانیه جدیدی اعلام نمود: در پشتیبانی از مردم استوار غزه و پشتیبانی از مقاومت شریف، رزمندگان مقاومت پادگان زرعیت را با توپخانه هدف قرار دادند.

منبع: