زلنسكی: خسته ایم اما به بن بست نخوردیم

به گزارش بهمن، رئیس جمهور اکراین به رغم گزارش ها در رابطه با شکست ضدحملات کی یف، ادعا نمود که چنین مسئله ای صحت نداشته و ارتش اکراین چند ساعت پیش یک کارخانه کشتی سازی را در کریمه هدف قرار داده است!

به گزارش بهمن به نقل از راشاتودی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اکراین با رد گزارش ها در رابطه با به بن بست خوردن ضدحملات کی یف ضد مسکو، ادعا نمود که گزارش ها در رابطه با گفتگوی مقامات غربی با دولت او در رابطه با توافق صلح با روسیه نیز، صحت ندارد!
پس از الحاق چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا به روسیه که سال گذشته انجام شد و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آنرا یکی از اهداف اصلی عملیات نظامی در اکراین خوانده بود، خطوط مقدم وسیع بین طرفین جنگ، حدود یک سال است که تقریبا هیچ جابه جایی قابل توجهی نداشته و یکی از مقامات ارشد اکراین هم هفته گذشته اظهار داشت که «جنگ به بن بست رسیده است.»
با این حال، زلنسکی در جریان نشست مطبوعاتی با اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، اظهار داشت: زمان سپری و مردم خسته شده اند اما اسم این «به بن بست رسیدن» نیست!
وی همینطور با رد گزارش ها در رابطه با فشار کشورهای غربی بر کی یف جهت ورود به مذاکرات صلح با روسیه، مدعی شد: هیچکدام از شرکای ما، برای نشستن بر سر میز، مذاکره و تسلیم کردن و واگذاری چیزی به روسیه، به ما فشار وارد نمی کنند.
شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا روز گذشته (شنبه) ادعا نمود که مقامات آمریکایی و اروپایی گفت وگوهای خود با مقامات اوکراینی در رابطه با مذاکرات احتمالی صلح با روسیه را شروع کرده اند. در گزارش ان بی سی آمده بود که «آنها با دولت اکراین در رابطه با مفاد احتمالیِ مذاکراتِ احتمالیِ صلح با روسیه»، بی سروصدا آغاز به گفتگو کرده اند.»
رییس جمهور اکراین که چند ساعت قبل از ادعای کی یف در خصوص حمله به یک کارخانه کشتی سازی در بندر «کرچ» واقع در ساحل شرقی شبه جزیره کریمه، سخنرانی می کرد، با تایید این ادعا از آن بعنوان نشانه ای در خصوص موفق بودن ضدحملات اکراین استفاده کرد!
میکولا اولسچوک، فرمانده نیروی هوایی اکراین در کانال تلگرامی خود نوشت که «این کارخانه کشتی سازی محل اسکان مدرن ترین ناوهای روسیه در آن مستقر بودند؛ ناوهایی که قادر به حمل موشک های قدرتمند مافوق صوت “کالیبر” هستند.»
با این حال، سرگئی آکسیونوف، فرماندار منصوب روسیه در کریمه با تایید پرتاب موشک از جانب اکراین به سمت این کارخانه، اظهار داشت که همگی موشک ها سرنگون شدند و «هیچ خسارت و تلفاتی در کار نیست.»

منبع: