شهادت ۲۲ فلسطینی دیگر طی دوساعت گذشته در نوار غزه

به گزارش بهمن، طی دو ساعت گذشته در فلسطین حداقل ۲۲ نفر دیگر به شهادت رسیدند.

به گزارش بهمن به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، طی دو ساعت گذشته، بر اثر بمباران شدید و بی امان شمال، مرکز و جنوب نوار غزه تابحال ۲۲ فلسطینی دیگر شهید شده اند.
در همین ارتباط طی دو ساعت گذشته بر اثر بمباران منزل خانواده خضر در خیابان بلبیسی در رفح ۵ نفر همچون ۴ کودک شهید شدند.
همچنین وزارت کشور فلسطین اطلاع داد که ۱۰ شهید از دو خانواده العجرمی در شمال نوار غزه و ابو شعیب در دیر البلح به بیمارستان منتقل شده است.
علاوه بر این، به دنبال بمباران منزل خانواده نوفل در اردوگاه النصیرات ۷ فلسطینی شهید شدند.
گفته شده است که انتقال شهدا به بیمارستان به شکل مستمر ادامه دارد و متوقف نشده است.
ظهر روز گذشته نیز، نیروهای امداد و نجات اجساد ۱۲ شهید دیگر را در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه از زیر آوار بیرون کشیدند.
روز گذشته همینطور «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: اسرائیل به جای دست کشیدن از اشتباهات در غزه، کشورهای منطقه را تحریک می کند.
وی اضافه کرد: باید منطقه را از جنونی که کشورهای غربی و رسانه ها حامی آن هستند، نجات داد.
اردوغان اظهار داشت: ما مجدداً از اسرائیل می خواهیم که حملات خود به غزه که به مرز پاکسازی نژادی رسیده است را متوقف نماید.
وی بیان نمود: از جامعه جهانی می خواهم که در جهت برقراری آتش بس انسانی در غزه تلاش کند.
رییس جمهور ترکیه اظهار داشت: از اسرائیل می خواهم که حملات خویش را که به سطح کشتار جمعی بالا رفته است، متوقف نماید.
با شروع ساعات ابتدایی بامداد روز یکشنبه هفتم اکتبر، تیتر نخست خیلی از رسانه های منطقه ای و بین المللی حمله موشکی و نفوذ گسترده شاخه نظامی حماس به عمق سرزمین های اشغالی بود. به گزارش «تایمز اسرائیل» تا روز چهارشنبه ۱۸ اکتبر، تعداد کشته های رژیم صهیونیستی از رقم ۱۴۰۰ نفر عبور کرد و قریب به ۲۰۰ نفر از شهرک نشین ها و نظامیان صهیونیستی توسط نیروهای مقاومت اسیر و به باریکه غزه انتقال داده شدند.
در واکنش به حمله پیش دستانه مقاومت ارتش رژیم مبادرت به بمباران گسترده نوار غزه کرد که تابحال و بعد از دوازده روز ۳۳۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند. دامنه درگیری میان طرفین به قدری گسترده و عمیق است که خیلی از کارشناسان وعده «نبرد طولانی» را در سرزمین های اشغالی می دهند. با این وجود بنظر می رسد این جنگ تاریخی نه تنها بر روی تحولات داخلی فلسطین اشغالی و حوزه شامات تاثیر گذاشته؛ بلکه باعث عقب افتادن نرمال سازی روابط میان ریاض- تل آویو خواهد شد.
با آغاز حملات ترکیبی جنبش حماس به مناطق پیرامونی نوار غزه در عمق ۱۵ مایلی، افسانه قدرت برتر نظامی- اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در سرتاسر منطقه فرو ریخت. این عملیات بی سابقه در حالی از جانب مقاومت اسلامی در نوار غزه هدایت شد که پیش از این هشداری از جانب واشنگتن- تل آویو برای مقابله با حملات فلسطینی ها پیشبینی نشده بود. علاوه بر این حمله موشکی حماس با ۳ هزار موشک باعث فلج شدن سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی شدند و اهدافی را در سدیروت و تل آویو مورد حمله قرار دادند.
انتشار تصاویر خانه های تخریب شده و ماشین آتش گرفته در قلب سرزمین های اشغالی این سوال را برای افکار عمومی جهان عرب ایجاد خواهد نمود که اگر تل آویو توان مقابله با گروه کوچکی همچون حماس را ندارد آیا می تواند در مقابل ایران و شبکه مقاومت ایستادگی کند؟ پس از عملیات طوفان الاقصی ضعف امنیتی رژیم صهیونیستی مشخص شد و بعید است کشورهای حاشیه خلیج فارس همچنان بر روی «اسب بازنده» شرط بندی کنند.

منبع: