آمار شهدا در نوار غزه و کرانه باختری، از ۱۹۵۰ تن فراتر رفت

بهمن: به گزارش بهمن، وزارت بهداشت فلسطین با انتشار اطلاعیه ای از شهادت نزدیک به دو هزار نفر در نوار غزه و کرانه باختری ظرف یک هفته اخیر و زخمی شدن بیشتر از هشت هزار تن دیگر خبر می دهد.

به گزارش بهمن به نقل از مهر به نقل آناتولی، براساس اعلام وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین، شمار شهدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از صبح شنبه تا شامگاه جمعه هفته اخیر، به هزار و ۹۰۰ تن همچون ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن افزایش پیدا کرده است.
وزارت بهداشت فلسطین با صدور اطلاعیه ای در اینباره، همینطور تصریح کرد که در نتیجه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در واکنش به عملیات نیروهای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سرزمین های اشغالی تحت عنوان «طوفان الاقصی» نیز، دست کم هفت هزار و ۶۹۶ تن دیگر زخمی شدند.
این وزارت خانه در بیانیه دیگری هم از شهادت ۱۶ فلسطینی در روز جمعه در چند استان کرانه باختری رود اردن همچون بیت المقدس اشغالی به ضرب گلوله نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی اطلاع داده و اعلام نمود که با محاسبه آنها، شمار شهدا در کرانه باختری از آغاز موج کنونی تشدید تنش در صبح شنبه گذشته تابحال هم به ۵۱ تن رسیده است.
جمعیت هلال احمر فلسطین هم به نوبه خود، تأیید کرد که کارکنان آن در روز جمعه در کرانه باختری و بیت المقدس اشغالی، به ۲۹۶ مصدوم همچون ۹۷ زخمی به ضرب گلوله واقعی و ۱۹ تن دیگر هم با گلوله لاستیکی رسیدگی کردند تا آمار زخمی های منطقه مذکور از شنبه گذشته تابحال به ۹۵۳ نفر برسد.
گفتنی است حملات هوایی رژیم صهیونیستی ضد نوار غزه در حالی ادامه دارد که اشغالگران صهیونیست مانند همیشه دست به ارتکاب جنایت نسل کشی زده و با استفاده از بمب های حاوی فسفر در بین سکوت مجامع بین المللی به جنایات خود در غزه ادامه می دهند.

Tags: