سامانه گنبد آهنین در نزدیکی مرز لبنان فعال شد

بهمن: رسانه های عبری زبان از فعال شدن سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز لبنان خبر دادند.

به گزارش بهمن به نقل از النشره، سامانه گنبد آهنین در شمال اراضی اشغالی و در نزدیکی مرز لبنان فعال شد و چندین موشک را پرتاب کرد.
رسانه های عبری گزارش دادند که این سامانه ضد موشکی در نزدیکی «کریات شمونه» و مرز میان اراضی اشغالی و لبنان موشک هایی را پرتاب کرده است.
از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی اعلام نمود که پرتاب موشک از سامانه پاتریوت که در مرز لبنان رخ داده بود به علت تشخیص اشتباه انجام شده است.
این در صورتی است که پیش تر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از رهگیری یک پهپاد لبنانی در شمال اراضی اشغالی توسط سامانه پاتریوت آگاهی داده بود.
از سوی دیگر منابع عبری گزارش دادند که کابینه رژیم صهیونیستی فردا و پس فردا تمامی مدارس اراضی اشغالی را تعطیل کرده است.
منابع لبنانی اعلام نمودند که ارتش رژیم صهیونیستی یک گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری را از سکوی موشک «الزاعوره» به سمت منطقه «الخریبه» حمله کرده است.
تنش ها در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی میان حزب الله و دشمن صهیونیستی بالا گرفته است. در همین راستا ارتش لبنان اطلاعیه ای را درباره ی بمباران مناطقی در جنوب لبنان از طرف رژیم صهیونیستی صادر کرد.
بر این اساس ارتش لبنان بیان کرد: بعد از بمباران و پرتاب موشک از مناطق جنوبی کشور به سمت مواضع دشمن اسرائیلی در اراضی اشغالی لبنان، یگان های نظامی دشمن بوسیله توپخانه و تانک مناطق شبعا، حلتا، کفرشوبا و الهباریه را هدف قرار دادند. بمباران دشمن به زخمی شدن برخی شهروندان انجامید که برای درمان به یکی از بیمارستان ها منتقل شدند.
از روز گذشته ارتش لبنان حضور خود در مرز با اراضی اشغالی را افزایش داده و به گشت زنی اقدام نموده است. همین طور ارتش لبنان با هماهنگی نیروهای یونیفل اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارد.
پیشتر ارتش رژیم صهیونیستی اعلام نموده بود که حملات راکتی از سمت لبنان به شمال فلسطین اشغالی ازسرگرفته شده است.
شبکه الجزیره نیز اعلام نموده بود که یک تانک صهیونیستی ۳ گلوله خمپاره به سمت مزرعه ای در مجاورت مزارع اشغالی شبعا در واکنش به حملات حزب الله شلیک کرده است.
در همین حال نیز ارتش صهیونیستی از حمله خمپاره ای مجدد از داخل لبنان به سمت اراضی اشغالی آگاهی داده بود.