آخرین جزئیات از دارایی های آزاد شده ایران در بانک های دوحه

بهمن: به گزارش بهمن، معاون وزیر خزانه داری آمریکا صبح یکشنبه با رد هرگونه شایعات در رابطه با دارایی های آزادشده ازری ایران تایید نمود که منابع ارزی ایران الان در بانکهای دوحه و برای اهداف بشردوستانه خواهد بود.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: فضاسازی ها در رابطه با ۶ میلیارد دلار دارایی های ایران در بانکهای دوحه قطر را به دنبال عملیات طوفان الاقصی از جانب نیروهای مقاومت فلسطین را رد و اعلام می کنم که این اظهارات «گمراه کننده» بوده و پول های آزاد شده ایران در حساب هایش در قطر است.
برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا، ضمن اشاره به ۶ میلیارد دلار دارایی های ایران در بانکهای دوحه روز شنبه به وقت محلی (۷ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۵ مهرماه جاری) در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) اظهار داشت: تمام پولی که در حساب های محدود در دوحه بعنوان بخشی از توافق آزادی ۵ آمریکایی در ماه سپتامبر سپرده شده، در دوحه باقی می ماند. یک پنی هم از این پول خرج نشده است.
این مقام وزارت خزانه داری آمریکا اضافه کرد: این دارایی ها نمی تواند به ایران منتقل شود و فقط می تواند در آینده برای اهداف بشردوستانه استفاده گردد. هر گونه اظهارنظر بر خلاف این امر نادرست و گمراه کننده است.

منبع: