نشست بین المللی مهم ترکیه در رابطه با اوکراین در اکتبر جاری

به گزارش بهمن، برگزاری نشست بین المللی در رابطه با اکراین در ترکیه درحال بررسی است؛ اما هنوز جزئیات مشخصی در مورد شرکت کنندگان و زمان آن اعلام نشده است.

به گزارش بهمن به نقل از روسیاالیوم، یک منبع دیپلماتیک آگاه در آنکارا اعلام نمود که نشست بین المللی در رابطه با اکراین در ترکیه درحال بررسی است؛ اما هنوز جزئیات مشخصی در مورد شرکت کنندگان و زمان آن اعلام نشده است.
پیشتر بلومبرگ به نقل از منابع خود گزارش داده بود که ترکیه درحال آماده شدن برای برگزاری نشست بین المللی در ماه اکتبر است و شرکت کنندگان این نشست در مورد راه های حل مناقشه در اکراین و اجرای «فرمول صلح» پیشنهادی ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اکراین گفتگو خواهند کرد.
اواخر ژوئن گذشته مذاکراتی در مورد اکراین در کپنهاگ انجام شد که در آن کشورهای G۷، بعضی از کشورهای گروه بریکس و خود اکراین شرکت داشتند.
در این مذاکرات، راه های اجرای «فرمول صلح» پیشنهادی زلنسکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بعد از آن، عربستان نشستی در این قالب در جده برگزار کرد.
روسیه فرمول صلح اکراین را دور از حقیقت می داند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته که این فرمول کاملا دست نیافتنی است و همه این را می دانند، اما غرب همچنان اصرار دارد که هیچ مبنای دیگری برای صلح وجود ندارد.

منبع: