نماینده مجلس ایروان: خواهان ارسال کمک های بشردوستانه ایران هستیم

به گزارش بهمن، نماینده مجلس ایروان امروز در مصاحبه ای اعلام نمود: خواهان ارسال کمک های بشردوستانه از جانب ایران هستیم.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، «رابرت بیگلاریان» (Robert Beglaryan) نماینده مجلس ایروان امروز چهارشنبه در گفتگو با «نیوز آم» اعلام نمود که مهدی سبحانی، سفیر تهران در ارمنستان در نامه ای به وزارت امور خارجه ایران خواهان اقدام فوری و ارسال کمک های بشردوستانه ایران به ارمنستان شده است.
نماینده مجلس ایروان در این مصاحبه همینطور به مذاکره با جمعیت هلال احمر ایران اشاره نمود.
«رابرت بیگلاریان» در ادامه افزود که دولت ایران درحال آماده سازی کمک های مذکور است.
وی در ادامه اضافه کرد: من و «آرا شاهوردیان» یکی دیگر از قانونگذاران با معاون وزیر امور خارجه دیدار و نگرانی های خویش را در مورد وضعیت قره باغ، وضعیت مردم و جنایات صورت گرفته ابراز کردیم. ما از وزارت امور خارجه ایران خواستیم که به این موضوعات توجه بیشتری داشته باشد.
دور تازه تنش های نظامی در قره باغ از سه شنبه گذشته شروع شد. حملات جمهوری آذربایجان به منطقه قره باغ بعد از آن روی داد که باکو بامداد روز سه شنبه ادعا نمود، انفجار یک مین ضدزره جاسازی شده توسط نیروهای ارمنی، سبب انهدام یک کامیون متعلق به جمهوری آذربایجان و کشته شدن چند نیروی امنیتی این کشور شد. در این درگیری های نظامی، تابحال ده ها نفر کشته و بیشتر از صدها نفر دیگر هم همچون ۱۲ کودک زخمی شدند.
بر اساس این گزارش، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه اعلام کرد، در مورد تعلیق عملیات نظامی در قره باغ توافق حاصل شده است و حملات از ساعت یک عصر چهارشنبه به وقت محلی متوقف گردید.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه هم چند روز پیش در اظهاراتی رسانه ای در رابطه با درگیری های اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعلام نمود: نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه قره باغ در همکاری فعال با همه طرف های درگیر، هر اقدامی را برای حفاظت از غیرنظامیان انجام می دهند. روسیه با همه طرف های درگیر در منطقه قره باغ در تماس نزدیک است و امیدوار است بزودی چاره ای مسالمت آمیز برای این مشکل پیدا شود.

منبع: