رئیس جمهوری آذربایجان ونخست وزیر ارمنستان دراسپانیا دیدار می کنند

بهمن: شورای امنیت ارمنستان اعلام نمود که نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور و الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان ماه آتی در اسپانیا دیدار خواهند کرد.

به گزارش بهمن به نقل از المیادین، ارمنستان امروز یکشنبه اعلام نمود با وجود عملیات نظامی اخیر باکو ضد جدایی طلبان ارمنستانی در منطقه قره باغ، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان و الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان، ماه آینده در اسپانیا دیدار خواهند کرد.
شورای امنیت ارمنستان در اطلاعیه ای اعلام نمود که این نشست در ۵ اکتبر در گرانادا با حضور امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، اولاف شولتز صدراعظم آلمان و شارل میشل رئیس شورای اروپا برگزار می شود.
در حالی که ارمنستان خواستار اعزام فوری هیئت سازمان ملل به قره باغ برای نظارت بر وضع میدانی این منطقه شده است، جمهوری آذربایجان قول داده است با ارامنه در قره باغ بعنوان شهروندان برابر رفتار کند.
روز پنجشنبه گذشته دولت الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در اطلاعیه ای اعلام نمود که مذاکراتی که مابین هیئت باکو و نمایندگان جمعیت ارمنی در منطقه قره باغ در شهر «یئولاخ» انجام شد، سازنده و نتیجه بخش بوده در یک فضای مثبت برگزار شده است. این خبر در حالیست که جمهوری آذربایجان اعلام نمود که خروج شبه نظامیان ارمنستانی که سلاح های خویش را در منطقه قره باغ کنار گذاشته اند، بر مبنای توافقنامه ۲۰ سپتامبر تضمین می شود. مقامات منطقه قره باغ هم تأیید کردند که خانواده هایی که مایل به ترک این منطقه به مقصد ارمنستان هستند، توسط نیروهای حافظ صلح روسیه منتقل خواهند شد.

منبع: