موشک های کره شمالی ممکن است به خاک آمریکا برسد

بهمن: بهمن: یک افسر اطلاعاتی آمریکا اظهار داشت که توسعه توان اتمی و موشکی کره شمالی در واکنش به دور جدید تمرینات نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی، زنگ خطر وقوع طوفان آتش در شبه جزیره کره را به صدا درآورده است.

به گزارش بهمن به نقل از المیادین، یک افسر اطلاعاتی آمریکا که سفرهای مخفیانه ای به کره شمالی داشته است، اظهار داشت که توسعه توان موشکی و هسته ای، موج جدید تمرینات نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی و آزمایش های موشکی کره شمالی، تهدیدی برای راه افتادن طوفان آتش ضد کره جنوبی است.
«سید سیلر» افسر اطلاعاتی آمریکا طی مصاحبه ای با آسوشیتدپرس خطاب به مقامات ارشد کشورش اظهار داشت: ناامید نشوید و تحریم ها و فشارهای بین المللی را بر پیونگ یانگ کنار نگذارید.
وی افزود: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، زرادخانه هسته ای کشورش را فراتر از آن چه برای بازدارندگی لازم است، گسترش داده و بهبود بخشیده است. وی در یک سال و نیم گذشته تهدیدات خود مقابل همسایه جنوبی را شدت بخشیده و به موشک های بالستیک دست یافته است که قادر به رسیدن به آمریکا به عنوان حامی کره جنوبی است.
او همین طور معتقد است: آمریکایی ها باید دو دهه پیش متوجه تهدید کره شمالی می شدند. انکار یا خیال بافی ممکنست موجب شود برخی در غرب نتایج تهدید فزاینده کره شمالی را نادیده بگیرند، بااینکه جامعه اطلاعاتی به خوبی از آن آگاه بود.
اظهارات این مقام اطلاعاتی آمریکا در صورتی است که کره شمالی امروز پنج شنبه از یک زیردریایی هسته ای تاکتیکی جدید با حضور «کیم جونگ اون» رییس این کشور رونمایی نمود.
کیم جونگ اون در مراسم رونمایی از این زیردریایی جدید که «قهرمان کیم گونگ اوک» نامگذاری شده است، اظهار داشت که زیردریایی هسته ای تاکتیکی جدید، قسمتی از تلاش ها برای پیشبرد تسلیحات هسته ای برای نیروی دریایی در آینده است.