اتریش: تلاش غرب برای حذف روسیه اشتباه است

بهمن: وزیر امور خارجه اتریش تاکید کرد که تلاش غرب برای حذف روسیه اشتباه است، برای اینکه این کشور از نقشه جهان محو نخواهد شد و همچنان بزرگترین همسایه اروپا باقی خواهد ماند.

به گزارش بهمن به نقل از روسیا الیوم، «الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش تاکید کرد که تلاش غرب برای حذف روسیه اشتباه است، برای اینکه این کشور از نقشه جهان محو نخواهد شد و همچنان بزرگترین همسایه اروپا باقی خواهد ماند.
وزیر خارجه اتریش که در مصاحبه با روزنامه اتریشی Heute سخن می گفت، اضافه کرد: باید احساسی عمل نکرد و تعادل میان تناسب و عمل گرایی را حفظ کرد. بر این اساس، روسیه از نقشه جهان ناپدید نخواهد شد و بزرگترین همسایه جغرافیایی اروپا باقی خواهد ماند.
شالنبرگ در پاسخ به این پرسش که آیا طبیعی است که در مجمع عمومی سازمان ملل به وزیر خارجه روسیه تریبون داده شود، پاسخ مثبت داد و اظهار داشت: در نهایت ما نمی توانیم فقط با سوئیس و لیختن اشتاین همکاری نماییم و دنیا فقط سیاه و سفید نیست و ما باید این را در نظر بگیریم. ما به روسیه و چین نیاز داریم. به عنوان نمونه، مبارزه با تغییرات اقلیمی را به یاد داشته باشید. ما به بسترهایی مانند سازمان ملل یا سازمان امنیت و همکاری اروپا نیاز داریم که هیچ گاه باشگاه اعضای همفکر نبوده اند.
وزیر خارجه اتریش در پاسخ به سوال یک روزنامه نگار در خصوص این که آیا در صورت تغییر قدرت در روسیه امکان بازگشت به حالت عادی وجود دارد یا خیر، اظهار داشت که این نا ممکن است.
وی اشاره کرد: ما نباید اشتباه نماییم و دنیا را برمبنای آرزو شکل دهیم و کشورهایی مانند چین یا روسیه و دیگران را برای تبدیل شدن به اشباح سوق داده و برای حذف آنها تلاش نماییم. ممکنست این مسئله در توئیتر جوابگو باشد اما در دنیای واقعی نه.
شالنبرگ در پاسخ به سوالی درباره ی این که چرا اتریش هیچ گاه سفارت خود در مسکو را نبست، اظهار داشت که از بستن سفارت و قطع روابط دیپلماتیک حمایت نمی کند و اضافه کرد: این رویکرد اشتباهی خواهد بود. سفارتخانه های محلی چشم و گوش ما در جهان هستند، اگر حالا آنها را ببندیم، شهروندان اتریشی را که در خارج از کشور زندگی می کنند، به سرنوشتشان واگذار خواهیم کرد. من فکر می کنم که خصوصاً در مواقع بحرانی لازم است که ما نماینده داشته باشیم.
وزیر امور خارجه اتریش در عین حال تاکید کرد که هیچ تماسی با سرگئی لاوروف همتای روس خود نداشته است و افزود: ما در مسکو سفارت داریم و روس ها در اتریش سفارت دارند، اما در سطح سیاسی، من هیچ تماسی با لاوروف وزیر امور خارجه وجود ندارد.

منبع: