مسئول دفتر نخست وزیر مجارستان: اوکراین شانسی برای پس گیری خاک خود ندارد

بهمن: به گزارش بهمن، مسئول دفتر نخست وزیر مجارستان در سخنانی اعلام نمود: حامیان غربی کی یف باید تضمین های امنیتی به روسیه بدهند.

به گزارش بهمن به نقل از راشا تودی، «گرگلی گولیاس» (Gergely Gulyas) مسئول دفتر نخست وزیر مجارستان در سخنانی اعلام نمود: صلح پایدار بعد از درگیری اوکراین تنها در صورتی محقق می شود که روسیه تضمین های امنیتی از غرب دریافت کند.
مسئول دفتر نخست وزیر مجارستان در سخنانی در یک مراسم دانشجویی کفت که کی یف هیچ شانس واقعی برای بازپس گیری سرزمین هایی که ادعا می کند متعلق به خود است، ندارد.
وی اضافه کرد: همین طور واضح است که روسیه تهدیدی برای اروپای مرکزی به شمار نمی رود؛ برای اینکه مسکو نتوانسته است به پیروزی سریع و قاطع در مناقشه فعلی برسد.
به گفته «گرگلی گولیاس»، مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین بدون حضور آمریکا نا ممکن است.
وی همین طور اضافه کرد که حامیان غربی کی یف «باید تضمین های امنیتی به روسیه بدهند، اما بطور قطع عضویت در ناتو را به اوکراینی ها ارائه ندهند. ارتش روسیه در ماه های اخیر راهبرد و تاکتیک خودرا در میدان جنگ تغییر داده و با حملات موشکی و پهپادی گسترده، زیرساخت های اوکراین را بمباران می کند. حملات موشکی گسترده ارتش روسیه مقابل زیرساخت های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف بعد از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر پارینه شروع شد و بگفته ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تا حالا نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت های انرژی اوکراین از بین رفته است.
پس از حملات موشکی روسیه به زیرساخت های اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین، بارها از آمریکا و مقامات اروپایی درخواست نمود که سامانه های پدافندی پیشرفته همچون پاتریوت در اختیار این کشور قرار دهند.

منبع: