پهپاد اوکراینی در نزدیکی پایتخت روسیه سرنگون شد

به گزارش بهمن، حملات پهپادی ارتش اکراین در عمق خاک روسیه همچنان ادامه دارد و شهردار پایتخت روسیه امروز دوشنبه از سرنگونی یک پهپاد اوکراینی دیگر در نزدیکی شهر مسکو اطلاع داد.
به گزارش بهمن به نقل از تاس، در ادامه حملات پهپادی ارتش اکراین در عمق خاک روسیه، «سرگئی سوبیانین»، شهردار پایتخت روسیه اعلام نمود صبح امروز دوشنبه نیروهای پدافند هوایی ارتش این کشور یک پهپاد مهاجم را در منطقه «لیوبرسی» در نزدیکی شهر مسکو رهگیری و منهدم کردند. به قول شهردار مسکو «برای اولین بار این حمله پهپادی هیچ خسارت و تلفات جانی به دنبال نداشت.» وزارت دفاع روسیه روز گذشته یکشنبه اعلام نمود که پدافند هوایی این کشور دو پهپاد مهاجم اوکراینی را در آسمان شهر های بریانسک و کورسک در غرب روسیه منهدم کرده است. روز شنبه هم رویترز به نقل از شهردار مسکو اعلام نمود که پدافند هوایی پایتخت روسیه بار دیگر یک پهپاد را در منطقه ایسترا در حومه این شهر سرنگون کرد.
این چندمین حمله پهپادی به روسیه است که ناکام می ماند. «ولودیمر زلنسکی»، رئیس جمهور اکراین بعد از سرنگونی سه پهپاد روز یکشنبه گذشته بر فراز مسکو گفته بود که جنگ به روسیه کشیده خواهد شد، باآنکه اکراین مسئولیت این حملات را نپذیرفت. در حمله پهپادی اخیر روسیه گفته بود که پدافند هوایی این کشور یک پهپاد را در اودینتسوو در منطقه حومه مسکو سرنگون کرد، در حالیکه دو پهپاد دیگر در منطقه تجاری شهر مسکو سقوط کردند.
مسکو و مناطق اطراف آن بیشتر از ۵۰۰ کیلومتر از مرز اکراین و درگیری های جاری در آنجا فاصله دارند، اما امسال هدف چندین حمله هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته اند.
حملات پهپادی ارتش اکراین به عمق خاک روسیه اخیراً افزایش پیدا کرده و در هفته های اخیر در چند نوبت به حومه مسکو شبه جزیره کریمه حمله کردند.
شهردار مسکو ۱۳ تیرماه هم اعلام نمود بار دیگر پهپادهای اوکراینی به مناطقی در نزدیکی مسکو حمله کردند، اما این حملات توسط نیروهای پدافند هوایی دفع شده و تمامی پهپادها منهدم شدند. بنا بر گزارش سرویس حوادث اضطراری روسیه، چهار پهپاد در روستای «والویوو» در حومه مسکو منهدم شدند و این حملات هیچ تلفات یا خسارتی به دنبال نداشتند.
۳۱ تیرماه هم «سرگئی آکسیونوف»، رئیس منطقه شبه جزیره کریمه بدون عرضه جزئیات اعلام نمود که ارتش اکراین تلاش دارد با حملات پهپادی زیرساخت های شبه جزیره کریمه را هدف قرار دهد. خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که حمله پهپادی ارتش اکراین به مناطق مختلف کریمه، منجر به انفجار انبار مهماتی در این منطقه شده است.
شبه جزیره کریمه سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه پرسی به خاک روسیه الحاق شد و از آغاز عملیات نظامی روسیه در اکراین مداوم هدف حملات ارتش اکراین بوده، اما این حملات در هفته های اخیر تشدید شده است.

منبع: