در آستانه هفتاد و پنجمین سالروز اشغال فلسطین مطرح شد؛ اقبال سرد کشورهای خارجی برای شرکت در سالروز نکبت در فلسطین اشغالی

بهمن: در آستانه برگزاری هفتادوپنجمین سالروز تشکیل رژیم جعلی اسرائیل (اشغال فلسطین)، رسانه های عبری زبان از اقبال سرد کشورهای خارجی به دعوتنامه این رژیم جهت شرکت در مراسم فاجعه نکبت خبر دادند.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، رسانه های عبری زبان در آستانه هفتاد و پنجمین سالروز فاجعه نکبت (اشغال فلسطین) و تشکیل رژیم جعلی «اسرائیل» از استقبال سرد کشورهای خارجی در پاسخ به دعوت وزارت خارجه این رژیم در شرکت در مراسم تشکیل رژیم صهیونیستی خبر دادند.
خبرگزاری المیادین شامگاه پنجشنبه به نقل از کانال ۱۳ عبری گزارش داد که در آستانه برگزاری مراسم تشکیل رژیم «اسرائیل»، وزارت خارجه تل آویو به ۱۰۰ کشور دعوتنامه شرکت در این مراسم تاریخی را داده است، اما تنها ۱۰ وزیر خارجه برای مشارکت در این مراسم چراغ سبز نشان داده اند؛ کشورهایی که چندان مطرح نیستند.
کانال ۱۳ عبری، اقبال سرد کشورهای خارجی از این مراسم همزمان با خیزش اعتراضات سراسری در فلسطین اشغالی ضد تغییرات قضائی کابینه نتانیاهو را نگران کننده دانست.
به اذعان این کانال تلویزیونی، وزارت خارجه «اسرائیل» با وجود ملتهب بودن اوضاع در اراضی اشغالی مقابل سیاست های کابینه نتانیاهو، مبادرت به ارسال دعوتنامه به ۱۰۰ وزارتخانه خارجی کرده است.
به گزارش المیادین، در آستانه برگزاری مراسم ۷۵ امین سالروز تشکیل رژیم «اسرائیل» در فلسطین اشغالی، سران این رژیم در بحران های داخلی مختلفی دست و پنجه نرم می کنند تا جایی که «اسحاق هرتزوگ»، رییس رژیم صهیونیستی پیش تر گفته بود که «اسرائیل» در بحرانی تاریخی و سرنوشت ساز قرار گرفته و هر آن احتمال دارد از داخل فروبپاشد و این زنگ هشداری مقابل امنیت قومی این رژیم است.
پیشتر، رسانه های عبری در ماه می / اردیبهشت گذشته در گزارشی به نقل از وزارت خارجه این رژیم اذعان کردند: «جایگاه و اعتبار دیپلماتیک اسرائیل در سطح بین المللی درحال ریزش است.»
به گواه روزنامه عبری «هآرتص» بارها سران کابینه امنیتی این رژیم هشدارهای اطلاعاتی نگران کننده ای از نارضایتی و بحران اجتماعی و اعتراض به لوایح قضائی این رژیم دریافت کرده اند.
۲۵ اردیبهشت ۱۳۲۷ برابر با ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی صهیونیست ها با اشغال سرزمین فلسطین، پایه های ناامنی، بی ثباتی، جنایت و اشغالگری را در منطقه بنا کردند. فلسطینی ها و ملل منطقه این روز را «روز نکبت» (روز مصیبت تأسیس رژیم صهیونیستی) نام گذاری کرده اند.
روز نکبت سرآغاز یک بحران انسانی ۷۵ ساله برای فلسطین است. بحرانی که به چند جنگ و منازعه بزرگ میان اعراب و رژیم صهیونیستی منجر گردید. نقطه تشدید بحران فلسطین تأسیس این دولت جعلی در سال ۱۹۴۸ بود.

منبع: