واکنش اتحادیه عرب به اقدامات رژیم صهیونیستی مقابل مسجدالاقصی

بهمن: اتحادیه عرب خواهان مداخله فوری جامعه بین الملل جهت پایان دادن به تعرض های مداوم رژیم صهیونیستی به قدس و مسجدالاقصی شد.

به گزارش بهمن به نقل از سما، دبیرخانه اتحادیه عرب خواهان مداخله فوری جامعه بین الملل جهت پایان دادن به تعرض های مداوم رژیم صهیونیستی به قدس و مسجدالاقصی و جلوگیری از اقدامات این رژیم برای تغییر وضعیت قانونی و تاریخی این مکان مقدس شد.
دبیرخانه اتحادیه عرب در اطلاعیه ای که به مناسبت پنجاه و چهارمین سالگرد آتش سوزی مسجدالاقصی صادر کرد، تمامی تعرض های رژیم صهیونیستی نسبت به اماکن مقدس اسلامی و مسیحی، خصوصاً مسجدالاقصی را محکوم نمود.
این نهاد عربی اشاره کرد: مسجدالاقصی بطور کامل، تنها مخصوص عبادت مسلمانان است. ما هرگونه تلاشی برای از میان بردن حاکمیت تشکیلات خودگردان بر قدس شرقی، به عنوان پایتخت فلسطین و مقدسات آنرا محکوم می نماییم.
دبیرخانه اتحادیه عرب با اشاره به اقدامات کابینه های مختلف رژیم صهیونیستی جهت لطمه زدن به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن بوسیله ایجاد تونل و حفره در زیر این مکان مقدس و فضای پیرامونی آن، این اقدامات را در امتداد کوشش برای ویران نمودن مسجدالاقصی دانست.
همچنین این دبیرخانه، هدف از یورش های روزانه شهرک نشینان صهیونیست و اعضای کابینه رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و محیط آن، با حمایت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را قراردادن فلسطینیان در مقابل عمل انجام شده، تقسیم زمانی و مکانی این مکان مقدس اسلامی و تغییر وضعیت قانونی و تاریخی آن عنوان نمود.