ورود جبهه پایداری غرب تهران به مشکلات مردم یکی از محلات پایتخت

بهمن: جبهه پایداری غرب تهران با صدور اطلاعیه ای ضمن برشمردن تعدادی از مشکلات ساکنان محله تهرانسر اعلام نمود که مشکلات مردم اهالی محله تهرانسر را تا حصول نتیجه و دریافت گزارش از دستگاه های مسئول پیگیری خواهدنمود.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا در این بیانیه آمده است: محله تهرانسر در منطقه ۲۱ شهرداری تهران واقع شده و از محله های غرب تهران شمرده می شود که تا همین چند سال پیش جمعیت چندانی نداشت. اما به سبب افزایش سرسام آور هزینه های خرید و اجاره مسکن در شهر تهران، این محله که نسبت به دیگر محله های غرب تهران از محله های مقرون به صرفه و مناسب برای خرید و اجاره خانه شمرده می شود، در حالی با رشد قابل توجه جمعیت روبه رو شده است که امکانات و زیرساخت های شهری آن به هیچ وجه تناسبی با جمعیت ساکن ندارد.
پس با وجود خدمات فراوانی که به برکت انقلاب اسلامی و خون مطهر شهیدان در حوزه های مختلف برای مردم عزیزمان صورت گرفته است لیکن تا رسیدن به سطح زندگی ایده آل و در شأن مردم فهیم هنوز فاصله بسیاری داریم.
جبهه پایداری غرب تهران بدنبال نشست با ساکنان این محله و بر طبق وظیفه خود جهت پیگیری مشکلات مردم، اهم موضوعات مورد انتظار را به اطلاع می رساند.
۱- یکی از نیازهای ضروری مردم عزیز محله تهرانسر، اتصال خط ۴ مترو از ایستگاه بیمه یا اکباتان به عنوان بهترین و کم هزینه ترین گزینه در مدت زمان کوتاه به محله تهرانسر می باشد. تهرانسر با جمعیت متراکم که حدود ۳۰۰ هزار نفر را در خود جای داده و در آینده با تکمیل ظرفیت مسکن ویژه مهر و ساخت و سازهای کلانی که در حال اجرا می باشد، نیاز به دسترسی سهل و سریع به خط ۴ مترو و بالطبع به مناطق داخل شهر تهران خواهد داشت. پس لازم است این مساله از طرف شرکت بهره برداری مترو تهران مورد رسیدگی و ارزیابی دقیق قرار گیرد.
۲-یکی از مطالبات مردم شریف محله تهرانسر، راه اندازی، خط بی آر تی از خط یک میدان آزادی در راه بزرگراه شهید لشکری تا وردآورد می باشد که متاسفانه با وجود وعده مسئولان اتوبوسرانی هنوز اقدامی جدی برای انجام آن صورت نپذیرفته است.
۳- تعریض بزرگراه شهید لشکری حد فاصل رودخانه و پل صنایع هواپیمایی تا بزرگراه شهید ستاری جهت کاهش ترافیک سنگین که همه روزه مردم این محله با آن مواجهند.
۴- لزوم تجهیز و نوسازی اتوبوس های منطقه ۲۱ شهرداری تهران که متاسفانه یا مسئولان شهرداری این منطقه در ارائه آمار و ارقام دقیق از شرایط واقعی به مدیریت شهری و شورای شهر تهران اقدام نکرده اند و یا مسئولان شهرداری تهران این محله و ساکنین آنرا فراموش کردند.
۵- مدت هاست موضوع راه اندازی خط اتوبوسرانی تهرانسر به مقصد میدان شمشیری و بالعکس از مطالبات ساکنان محله تهرانسر می باشد که متاسفانه بی پاسخ مانده است. و انتظار این است پاسخی شفاف و روشن از طرف مدیران شهری به آن داده شود.
۶- یکی از اشکالات مردم ساکن در محله تهرانسر، نبود امکانات درمانی دولتی است که باتوجه به وجود تصادفات مکرر و حادثه خیز بودن منطقه و همین طور تراکم جمعیت و ناتوانی درمانگاه های موجود و بعضاً با نام خیریه که مبالغ کلان از مردم می گیرند، لازم است مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گیرد.
۷- متأسفانه با وجود قول مسئولان شرکت آب و فاضلاب تهران، همچنان مردم محله تهرانسر در آرزوی اتصال آب این منطقه به آب آشامیدنی تهران بوسیله راه اندازی تصفیه خانه و نظارت آبفا بر کیفیت آب آشامیدنی می باشد که لازم است فرمانداری شهرستان تهران در این خصوص اقدام عاجل جهت هماهنگی بین دستگاه های اجرائی و گزارش به مردم نماید.
در آخر لازم است تاکید شود که جبهه پایداری مشکلات مردم اهالی محله تهرانسر را تا حصول نتیجه و دریافت گزارش از دستگاه های مسئول پیگیری خواهدنمود.

منبع: