گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور ایران و روسیه

به گزارش بهمن، کرملین از گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ابراهیم رئیسی همتای ایرانی او و رایزنی در رابطه با مسائل مشترک و همکاریهای دوجانبه اطلاع داد.

به گزارش بهمن به نقل از روسیا الیوم، کرملین اعلام نمود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز پنج شنبه با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران تماس تلفنی داشته و دو طرف در جریان آن در رابطه با برخی از مسائل مورد توجه دو کشور رایزنی کردند.
بر اساس بیانیه کرملین، در این گفتگوی تلفنی بر گسترش روابط دوجانبه در زمینه های تجاری، انرژی، حمل و نقل، لجستیک و محیط زیست تاکید گردید.
در بیانیه کرملین آمده است: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران گفتگوی تلفنی داشت و رئیس جمهور ایران هم حمایت کامل خویش را از رهبری روسیه در مورد حوادث ۲۴ ژوئن (کودتای نافرجام گروه واگنر) اعلام نمود.
بیانیه مذکور می افزاید: در گفتگوی تلفنی پوتین و رئیسی دورنمای توسعه همکاریهای سودمند دوجانبه با تمرکز بر اجرای عملی توافق های موجود در زمینه تجارت، انرژی و حمل و نقل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توافق شد که تماس ها بین دو کشور ادامه یابد.
این گفتگوی تلفنی در حالیست که پیش تر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از ادامه کار برای تهیه پیش نویس توافقنامه همکاری جدید بین مسکو و تهران اطلاع داده بود.