موسی ابومرزوق: دفتر حماس در دمشق به زودی بازگشایی می شود

بهمن: رییس دفتر روابط بین الملل جنبش حماس از بازگشایی دفتر این جنبش در پایتخت سوریه در آینده نزدیک آگاهی داد.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، «موسی ابومرزوق» رییس دفتر روابط بین الملل جنبش حماس در گفتگو با فلسطین الان اصرار کرد که این جنبش دفتر خودرا در دمشق بازگشایی می کند و در آینده نزدیک نماینده خودرا به این کشور اعزام خواهدنمود.
وی در ادامه اضافه کرد: جنبش حماس تماس هایی با مسئولان عراقی برای سفر یک هیأت از طرف این جنبش به بغداد انجام می دهد. امیدواریم این تماس ها نتیجه بخش باشد.
ابومرزوق افزود: روابط جنبش حماس با کشور عربستان رو به جلو است خصوصاً آنکه طی دوره اخیر جنبش حماس هیأت هایی به عربستان اعزام کرده است.
وی درباب مشکلات نوار غزه اظهار داشت: مسئولیت تمام مشکلات نوار غزه متوجه ما است و تا جایی که توان داشته باشیم برای حل آنها می کوشیم. ما اقدامات گسترده ای برای حل خیلی از بحران ها در این منطقه خصوصاً بحران های برق و آب انجام داده ایم اما تشکیلات خودگردان فلسطین این پروژه ها را متوقف کرده است.
ابومرزوق درباب حمایت ایران و کشورهای مختلف از این جنبش بیان کرد: ایران از جنبش حماس حمایت به عمل می آورد. درباب دیگر کشورها نیز باید بگویم که هرکسی به روشی که خودش مناسب می داند از این جنبش حمایت می کند. نه ما برای کسی شرط تعیین می نماییم و نه کسی برای ما شرط و شروطی تعیین می کند.
خلیل الحیه معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس سال قبل تاکید کرده بود: حماس تصمیم خودرا برای بازگشت به دمشق گرفته و از گفتن آن ابایی ندارد. هماهنگی امنیتی و سیاسی میان نیروهای محور مقاومت، مبارزه مقابل رژیم صهیونیستی را قوت می بخشد.
خلیل الحیه با اشاره به این که مذاکرات برای بازگشایی دفتر حماس در دمشق به آرامی و جدی پیش می رود، اضافه کرد: دیدارهایی در این جهت در آینده صورت خواهد گرفت. تصمیم بازگشت به سوریه برمبنای ایمان نیروهای مقاومت به مسیری که پیش می روند و ایمان به اصل ثابت آرمان فلسطین گرفته شده است.
وی در پاسخ به این که آیا حماس در تصمیم خود برای بهبود روابط با سوریه، با قطر و ترکیه مشورت کرده است یا نه اظهار داشت که حماس با اراده خود تصمیماتش را می گیرد و تصمیم بازگشت به سوریه را رهبران جنبش گرفتند. چیزی برای مخفی کردن وجود ندارد، این تصمیمی بود که خودمان گرفتیم.

منبع: