سردار شكارچی: فقط برای آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی تهدید محسوب می شویم

به گزارش بهمن، معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: قدرت دفاعی ما به خلیج فارس و دریای عمان محدود نمی گردد، بلکه سطح اقتدار دفاعی ما به سطحی رسیده که باید در سطح بین المللی بیندیشیم.
به گزارش بهمن به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سردار «ابوالفضل شکارچی» معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در آیین تجلیل از خبرنگاران که در سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، اظهار نمود: بر خبرنگاران و شهدای بزرگ دوران دفاع مقدس و خصوصاً شهدای دفاع از حرم و امنیت کشور درود می فرستیم؛ شهدای بزرگی که ثمره تلاش آنها پیشرفت و اقتدار دفاعی کشور است؛ مانند شهید «حسن باقری» که بعنوان خبرنگار به عرصه انقلاب اسلامی ورود پیدا کرد و شاید بتوان گفت نخستین خبرنگاری بود که به نمایندگی از سایر خبرنگاران به خارج از کشور رفت و سپس در دوران دفاع مقدس بعنوان فرمانده ای تیزهوش، دانشمند و مؤثر در دفاع مقدس ورود پیدا کردن و در همان کسوت هم به شهادت رسید.
سردار شکارچی افزود: البته شهید «صارمی » را هم داریم که شهید مقاومت است و نیز سایر عزیزانی که در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم به شهادت رسیدند.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: شما خبرنگاران نقش برجسته ای در تبیین موفقیت ها و پیشرفت های نظام خصوصاً در بخش دفاعی دارید.
وی به تلاشهای خبرنگاران حوزه دفاعی اشاره نمود و با اشاره به اینکه نظرات و پیشنهادات خبرنگاران سبب ارتقاء و تعالی حوزه دفاعی امنیتی خواهد شد، اضافه کرد: تفاوت حوزه دفاعی امنیتی با سایر حوزه ها در موضوع «اسرار» است؛ بدین مدلول که گاهی انتظارات خبرنگاران درست است، اما در نیروهای مسلح محدودیت هایی وجود دارد که سایر حوزه ها تا این اندازه با محدودیت مواجه نیستند؛ به عبارت دیگر، تعدادی از محدودیت ها در پروتکلهای نیروهای مسلح قرار دارد.
فقط بخش محدودی از اخبار در ارتباط با ناوگروه ۸۶ رسانه ای شد
سردار شکارچی اظهار داشت: بسیاری از کارها و رونمایی ها در نیروهای مسلح صورت می گیرد که هیچ خبری از آن منتشر نمی شود؛ چون بخش عمده ای از توان دفاعی کشور قابل بیان نبوده و در این حوزه جایی برای تبلیغات نیست؛ پس در ارتباط با توان بازدارندگی فقط قسمتهایی از آنرا بازگو می کنیم؛ بعنوان مثال درباب اخبار در ارتباط با ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش، بخشی جزئی از آن رسانه ای شد؛ برای اینکه بنا نیست که همه اسرار آن بیان شود.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به اینکه درباب برخی وقایع نمی توانیم «روایتگر اول» باشیم، عنوان کرد: افکار عمومی به کارکرد، تکنیک و تحلیل های خبرنگاران گره خورده است و ما از خبرنگاران بعنوان افسران جنگ رسانه ای در سطح راهبردی کشور انتظاراتی داریم؛ حال چنانچه در داخل کشور تحلیل رسانه ای اشتباه صورت گیرد، رسانه های بیگانه بر آن موج سواری می کنند.
وی ضمن اشاره به اخبار منتشرشده درباب ترور شهید فخری زاده، بیان نمود: زمانیکه شهید فخری زاده ترور شد، توسط رسانه ها ۱۲ نوع خبر منتشر شد؛ چون هر کس می خواست گفتمان خاصی را بصورت اختصاصی برای رسانه خود داشته باشد؛ در صورتیکه این نوع خبررسانی، افکار عمومی را متزلزل می کند؛ هرچند با مسئولان هم مصاحبه کردند، ولی برخی نظرات با همدیگر تفاوت بسیاری داشت؛ چون همه مسئولان که از آن حادثه اطلاع ندارند.
سردار شکارچی افزود: ۸۰ درصد مخاطبانی که با آنها مصاحبه شد، هیچ اطلاعی از مسایل خاص این اقدام تروریستی نداشتند و از طرفی کاری را که در دست بررسی قرار دارد، نمی توان اطلاع رسانی کرد؛ ما باید اشتباهات و نقاط ضعف دشمن را رصد نماییم و سپس وقتی می خواهیم با واقعیت صحنه کار رسانه ای انجام دهیم، دشمن را بعنوان دروغگو به دنیا معرفی نماییم.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: این در شرایطی است که در دنیا همانند رسانه های ما عمل نمی کنند؛ برای اینکه چنانچه مسئولی در مورد اقدامی موضعی بگیرد، موضع آن در تکمیل اقدامی است که صورت می گیرد.
نقش خبرنگاران در ارتقاء توان دفاعی کشور
وی خاطرنشان کرد: با عنایت به این که خبرنگاران هم در حوزه اقتدار دفاعی و هم در ارتقاء قدرت بازدارندگی کشور سهیم هستند، باید توجه داشه باشند که سماجت بر پرسیدن برخی سوالات در عرصه دفاعی و امنیتی، می تواند موجب خدشه دار شدن امنیت ملی کشور شود.
سردار شکارچی اظهار داشت: ما در وضعیت خیلی سخت و پیچیده جنگ نرم و جنگ شناختی قرار داریم؛ برای اینکه امپراطوری رسانه ای دشمن افکار عمومی جامعه را شبانه روز مورد بمباران قرار می دهد؛ از این روی، شما خبرنگاران دو رسالت صیانت از افکار عمومی، ذهن و باور مردم در مقابل این هجوم دشمن و همین طور هجوم به کانون های رسانه ای دشمن را بر عهده دارید که البته هر دو رسالت باید به موازات هم صورت گیرد.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح بیان نمود: اگر فقط در موضع دفاعی و انفعال در مقابل حملات رسانه ای دشمن قرار بگیریم، در باخت ما هیچ شکی وجود نخواهد داشت؛ بعنوان مثال در دفاع مقدس چنانچه تا ابد پشت دروازه اهواز می ماندیم، هیچگاه نمی توانستیم خرمشهر را آزاد کنیم؛ در حقیقت این که در دفاع مقدس به پیروزی رسیدیم، برای آن بود که مقابل دشمن، آرایش تهاجمی گرفتیم؛ پس آرایش امروز افسران جبهه نرم هم باید آرایش هجومی باشد نه دفاعی؛ نکته دیگر این که نقطه کانونی امپراطوری رسانه ای دشمن را که در رأس آن آمریکا قرار دارد، باید مورد حمله قرار دهیم.
آمریکا برای پیشگیری از فروپاشی خود تلاش می کند
وی خاطرنشان کرد: آمریکا را بعنوان قدرت جهانی به حساب نیاورید؛ چون آنها دنبال پیشگیری از فروپاشی خود هستند. امروز، هم قدرت های نوظهور و هم انقلاب اسلامی ضرباتی را بر پیکره آمریکای جنایتکار وارد کردند که به هیچ عنوان نمی تواند لطمه هایی را که دیده است، جبران کند؛ مهم ترین این لطمه ها این است که هیبت آمریکا در میان ملت های جهان شکسته شده است و این تا صد سال دیگر هم قابل بازسازی نیست؛ بعنوان مثال در جنگ نفتکش ها در دفاع مقدس بیشتر کشورهای جهان در خلیج فارس پرچم آمریکا را بر روی نفتکش های خود نصب می کردند، اما امروز پرچم آمریکا بر روی نفتکش های خود هم اعتبار ندارد.
سردار شکارچی افزود: با این حال، آمریکایی ها ما را به ایجاد ناامنی در خلیج فارس متهم می کنند؛ در حالیکه خلیج فارس خانه کشورهای منطقه است و باید به آمریکایی ها اظهار داشت که شما در اینجا چه کار دارید؟ این سوال را رسانه ها باید از آمریکایی ها، انگلیسی ها و فرانسوی ها بپرسند.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: آمریکا و متحدانش ما را به ایجاد ناامنی متهم می کنند، در صورتیکه ما تمامی تلاش خودرا با همکاری سایر کشورهای منطقه انجام می دهیم تا به امنیت منطقه خدشه ای وارد نشود؛ آنها برای غارت منابع کشورهای منطقه می آیند، بعد ما را به ایجاد ناامنی در آب های بین المللی متهم می کنند!
ایران در خط مقدم امن سازی منطقه قرار دارد
وی ادامه داد: ما اگر هم عامل تهدید باشیم، فقط برای آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی تهدید محسوب می شویم و برای کشورهای منطقه هیچ تهدیدی نیستیم؛ چون با کشورهای منطقه دارای منافع مشترک هستیم؛ پس یکی از الزامات این منطقه ایجاد امنیت است که جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم امن سازی منطقه قرار دارد و برای آن هزینه هم می کند؛ آرایش برای امن سازی است؛ نه ایجاد ناامنی.
سرکرده همه دزدان جهان آمریکاست
سردار شکارچی افزود: دقیقاً نقطه مقابل ما آمریکا قرار دارد که آرایش آن ایجاد ناامنی است. سرکرده همه گردن کلفت ها و سردسته همه دزدان جهان و نفت دزدها آمریکاست؛ پس عقل سلیم می گوید که باید با این دزدی مقابله کرد؛ پس اقدامات ما به معنای ایجاد ناامنی نیست. این که نباید گذاشت آمریکا مسیل ها را ناامن نکند و تجارت آزاد و بین المللی را به چالش نکشاند و به بهانه امنیت و با شعار امنیت منطقه را ناامن نکند، موضوعی است که باید رسانه ها در انجام آن کمک کنند و آنرا علاوه بر افکار عمومی داخل به افکار عمومی بین المللی هم انتقال داد.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: هر حرکتی که آمریکا در مسیل های بین المللی انجام می دهد، در راستای این است که منافع همه ملت ها فدای منافع آمریکا شود؛ آنها در این رابطه شعار می دهند که «هر کس با ما نیست، دشمن بشریت است»؛ پس باید با این تفکر امپریالیستی مقابله کرد؛ البته کشورهای منطقه هم این را فهمیده اند؛ پس اگر رزمایشی در منطقه انجام می دهیم این رزمایش ها برای ایجاد ناامنی نیست، بلکه برای تقویت امنیت منطقه است.
بسترهای عمق بخشی امنیت را در هر کجا که لازم بدانیم، ایجاد می کنیم
وی افزود: جمهوری اسلامی هم در دفاع مقدس و هم پس از آن و نیز در راهبردهای آینده خود به هیچ عنوان نگاه و قصدی برای اشغال و تعرض به منطقه ای را نداشته و ندارد، بلکه آن چه را که انجام می دهد در جهت حفظ منافع ملی است و زمینه های عمق بخشی امنیت را در هر کجا که لازم بداند، بوجود می آورد.
سردار شکارچی اضافه کرد: بعنوان مثال، وقتی ناوگروه ۸۶ به اقیانوس اطلس و آرام اعزام می شود، برای این است که باید زمینه های امنیتی را در مسیل های بین المللی ایجاد نماییم و این حق ماست؛ به عبارت دیگر قدرت دفاعی ما به خلیج فارس و دریای عمان محدود نمی گردد، بلکه سطح اقتدار دفاعی ما به سطحی رسیده که باید در سطح بین المللی بیندیشیم.
وی اظهار داشت: ما به جهت اینکه بتوانیم از حقوق خود در هر جایی و هر زمان و مکانی دفاع نماییم، باید اقتدار خودرا به سطح بسیار بالایی برسانیم. همه دشمنان در خارج از کشور خصوصاً امپریالیسم آمریکا به دنبال این هستند که اقتدار دفاعی ایران به سمت افول برود تا در داخل با یک حرکت کوچک از طرف دشمنان، براندازی نظام جمهوری اسلامی و تغییر نظام رخ دهد.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ضمن اشاره به محدودیت های موجود در حوزه اخبار دفاعی و امنیتی تصریح کرد: نیروهای مسلح چنانچه صلاح بدانند که خبری منتشر شود، بطور حتم با خبرنگاران ارتباط برقرار می کنند.