در گفت وگو با بهمن مطرح شد؛ یک نماینده مجلس: کشورهای اسلامی در دفاع از قرآن وحدت داشته باشند

به گزارش بهمن، یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن اقدام بعضی از اتباع کشورهای اروپایی در اهانت به ساحت اسلام و قرآن کریم، تصریح کرد: از کشورهای اسلامی انتظار داریم در موضوعات در رابطه با اسلام، عزت مسلمانان اسلام و دفاع از قرآن کریم پشت یکدیگر بایستند.
مهدی باقری در گفتگو با ایسنا در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم از جانب برخی اتباع کشورهای اروپایی با تکیه بر اینکه «این اهانت ها نباید بی پاسخ بماند»، اظهار نمود: تمام علمای شیعه و اهل سنت و همینطور کل مسلمانان نسبت به این نوع رفتارها بشدت گرفتار تکدر خاطر شدند و طبیعتاً هم مطالبه برخورد جدی با عوامل و حامیان چنین حرکاتی را دارند و درخواست دارند که کشورهای مسلمان با دولت کشورهای متبوع هتاکان به اسلام و قرآن کریم حتما برخوردی دیپلماتیک داشته باشند.
او همینطور با بیان اینکه «در پی اتفاقات اخیر، لازم است که مسلمانان تاملی بکنند و در نوع ارتباطات خود تجدید نظر داشته باشند»، اظهار داشت: وقتی دولت های کشورهای مسلمان ارتباطاتی دوستانه با رژیم اشتغالگر اسرائیل برقرار می کنند و با دولت هایی نظیر انگلیس و آمریکا که ضد مسلمانان کار می کنند، تعاملات و ارتباطات خوب سیاسی دارند و با این دولت ها ضد حتی مسلمانان همراهی می کنند، انتظار نداشته باشیم که دولت هایی نظیر سوئد، دانمارک و انگلیس نسبت به چنین اهانت هایی عکس العملی نشان دهند و در مقامی باشند که حرمت مسلمانان را حفظ کنند.
این نماینده مجلس بر ضرورت وحدت و اتحاد مسلمانان در رویارویی با اهانت های اخیر به قرآن کریم تصریح کرد و اظهار داشت: از کشورهای اسلامی انتظار داریم در موضوعات در رابطه با اسلام، عزت مسلمانان و دفاع از قرآن کریم پشت یکدیگر بایستند و وحدت داشته باشند. مسلمانان دنیا باید نسبت به هم محبت داشته و با هم متحد باشند و روی مشترکات شان تاکید کنند.
باقری در انتها با بیان اینکه «باید اتفاق اخیر در خصوص اهانت به قرآن تبدیل به فرصتی شود تا کشورها و دولت های اسلامی در رفتارهای خود بازبینی داشته باشند»، خاطرنشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی همکاری کشورهای مسلمان و وحدت میان مسلمانان جهان است.

منبع: