لندن مدعی شد: ایران تلاش داشته اقداماتی را ضد امنیت انگلیس انجام دهد

به گزارش بهمن، وزیر امور خارجه انگلیس با طرح ادعاهایی ضد ایران اظهار داشت که کشورش برای پشتیبانی از متحدان خود در منطقه مصمم است.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، جیمز کِلِورلی، وزیر امور خارجه انگلیس در سخنرانی خود در اجلاس امنیتی اندیشکده «اسپن» در ایالت کلرادوی آمریکا بدون اشاره به سیاست های مداخله جویانه و تفرقه افکنانه غرب در منطقه کوشش کرد ایران را به بدرفتاری متهم کند و ادعا نمود که ایران در ماه های گذشته تلاش داشته اقداماتی را ضد امنیت انگلیس انجام دهد.
بنابر گزارش پایگاه خبری جوئیش اینسایدر، کلورلی در ادامه ادعاهای خود که مدرکی برای آن عرضه نکرد اصرار کرد که بریتانیا در تلاشهای خود برای خنثی کردن رفتارهای مخرب ایران مصمم بوده است.
وی با تاکید بر سیاست های ایران هراسی غرب ضد ماهیت برنامه هسته ای کشورمان اظهار داشت: بریتانیا مصمم است که از متحدان خود در خاورمیانه حمایت کند تا اطمینان یابند که هیچگاه شاهد مسلح شدن ایران به سلاح هسته ای نخواهند بود.
وزیر امورخارجه انگلیس اضافه کرد: ما موضعی سخت و مستحکم در برابر ایران اتخاذ نموده ایم. اقدامات ما در واکنش به رفتار آنهاست و اگر خوششان نمی آید، می توانند و باید رفتار خودشان را تغییر دهند.
کلورلی همینطور بدون عرضه شواهد یا هر گونه سندی ادعا نمود که ایران طی ۱۸ ماه اخیر پشت ده ها فعالیت خصمانه ضد انگلیس بوده است و دستگاه های امنیتی این کشور دست کم در ۱۵ مورد تلاش عوامل ایران برای «آدم ربایی» در خاک انگلیس را خنثی کرده اند.
وی اظهار داشت: ما در داخل کشور هدف تهاجمی در سطح خیلی خیلی بالا قرار گرفته ایم.
وزارت امورخارجه انگلیس اخیرا در واکنش به آنچه اقدامات خرابکارانه ایران در خاک بریتانیا عنوان نمود، طرح های جدیدی را برای تحریم مقامات ایرانی تصویب کرد.
این طرح های جدید دامنه اقدامات لندن ضد جمهوری اسلامی را گسترش می دهد و به لیست تحریم هایی که این کشور ضد ایران به بهانه هایی همچون کوشش برای از بین بردن صلح و ثبات در خاورمیانه و فروش و صادرات تسلیحات نظامی به روسیه وضع کرده است، می افزاید.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، غرب که به دنبال بهانه هایی برای توجیه شکست های خود در جریان جنگ اکراین است در ماه های گذشته تلاش نموده تا با طرح ادعاهای اثبات نشده در خصوص حمایت نظامی تهران از مسکو در جنگ اکراین پای ایران را به این مساله بکشاند. ادعاهایی که مقامات ایرانی قویاً آنرا رد می کنند.
مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند که تهران ماه ها قبل از آغاز جنگ اکراین تنها چند پهپاد در اختیار روسیه قرار داده است و از روش استفاده از این هواپیماهای بدون سرنشین هیچ اطلاعی ندارد.
همینطور واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل قبل از این در نشستی در سازمان ملل ارسال سلاح از ایران را اتهامی بی اساس خوانده و گفته بود که مجموعه صنعتی و نظامی روسیه می تواند بدون کمک گرفتن از دیگران به اهداف خود نائل شود. این در حالیست که صنعت نظامی اکراین از اساس وجود ندارد و از جانب صنعت غرب تأمین می شود.
نبنزیا تاکید کرده بود: ما تحت تأثیر سخنان شرکای سابق غربی قرار نمی گیریم. آنها می کوشند توجهات را به سمت اتهامات بی اساس در رابطه با انتقال سلاح از ایران به روسیه معطوف کنند. ما بارها این افترا را رد کرده ایم.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان هم پیش تر در پاسخ به این ادعاهای مقامات غربی و آمریکایی اظهار داشته بود: اگر برای ما ثابت شود که روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اکراین بهره برده است ما نسبت به این مساله بی تفاوت نخواهیم بود.