مسكو: حمایت آشکار از نازی های آلمان داغ ننگی بر پیشانی آمریکا است

بهمن: سفیر روسیه در آمریکا به سفر نمایندگان گروه ملی گرایان آزوف به واشنگتن و نشست هایشان در کنگره آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش بهمن به نقل از تاس، آنتاتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به سفر نمایندگان گروه «ملی گرای آزوف» به واشنگتن و برگزاری نشست در کنگره آمریکا، اظهار داشت که میزبانی این کشور از نازی های اوکراینی، لکه ننگی در تاریخ آمریکا برجا خواهد گذاشت.
روسیه گروه «ملی گرای آزوف» را سازمان تروریستی غیرقانونی اعلام نموده است.
آنتونوف درباره ی سفر این گروه تروریستی به آمریکا اظهار داشت: نمی توان از کنار نحوه احترام آمریکا به وارثان هیتلر و باندرئا می گذارد، با بی تفاوتی عبور کرد؛ آن هم کشوری که به شکست آلمان فاشیست کمک کرده است. این کار خیانت به یاد و خاطره آمریکایی هایی است که در طول جنگ جهانی دوم جانشان را فدا کردند.
وی اضافه کرد: حمایت آشکار از نازی های اوکراینی، لکه ننگی پاک نشدنی بر تاریخ آمریکا برجای خواهد گذاشت. تروریست های اوکراینی که جنایات بی شماری را مقابل شهروندان روس در دونباس مرتکب شدند، حالا در داخل دانشگاه استنفورد که روزگاری قابل اعتماد و شایسته بود، سخنرانی می کنند.
دیپلمات ارشد روسیه اشاره کرد: این سوال مطرح می شود: آنها قصد دارند چه تفکری را به جوانان آمریکایی و دانشجویان خارجی که آنجا درس می خوانند، القا کنند؟ مسئولیت بشر این است که با تمام توان، مقابل تجلیل و ادای احترام به نازیسم بایستد. مصرانه از واشنگتن خواسته ایم تا این مشکل را حل کند.

منبع: