روابط آنکارا و قاهره به بالاترین سطح ارتقا یافت

به گزارش بهمن، در حالی که منابع موثق از دیدار احتمالی السیسی و اردوغان در آینده نزدیک خبر می دهند، مصر و ترکیه از ارتقای سطح روابط دوجانبه میان خود به سطح سفیر خبر دادند.

به گزارش بهمن به نقل از وبگاه روسیا الیوم، مقامات مصر و ترکیه امروز سه شنبه از ارتقای روابط خود به سطح سفیر خبر دادند.
براین اساس، وزارت خارجه مصر «عمرو الحمامی» را بعنوان سفیر جدید این کشور در آنکارا معرفی کرده است. همینطور وزارت خارجه ترکیه «صالح موتلو» را بعنوان سفیر جدید این کشور در قاهره معرفی نموده است.
دو کشور در بیانیه هایی جداگانه تاکید نمودند که هدف از این اقدام تاکید بر عزم آنکارا و قاهره برای تقویت روابط دوجانبه در امتداد منافع ملت مصر و ترکیه بوده است.
این در صورتی است که بتازگی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به طور رسمی «عبدالفتاح السیسی» را برای سفر به ترکیه دعوت کرده است.

صالح موتلو سفیر جدید ترکیه در این حوزه عنوان کرد: من آگاه هستم که روسای جمهور دو کشور خواستار دیدار با هم هستند اما مکان این دیدار بر طبق رایزنی های دو رئیس جمهور مشخص می شود که در آنکارا باشد یا قاهره.
ماه گذشته هم پس از پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، السیسی و اردوغان در گفتگو با یکدیگر بر اهمیت شروع فوری روند ارتقای سطح روابط دیپلماتیک میان دو کشور و تبادل سفرا تاکید کرده بودند.
روابط مصر و ترکیه طی ۱۰ سال گذشته خصوصاً در قسمت سیاسی روند نزولی و راکدی داشته اما روابط اقتصادی در این سال ها میان دو کشور ادامه داشته است. در این سال ها سطح روابط دیپلماتیک میان دو کشور به پایین ترین سطح رسیده بود، امری که در دو سال قبل شاهد تغییر و تحولاتی جدی بوده است.