عباسپور: ارتقاء کیفیت خودرو های داخلی از تاثیرات واردات خودرو است

بهمن: به گزارش بهمن، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که دو اثر اصلی واردات خودرو های کارکرده تاثیر بر قیمت تمام شده و کیفیت خودرو های داخلی است.
روح الله عباسپور در گفت و گو با ایسنا در ارتباط با تاثیر واردات خودرو های کارکرده به کشور، با اشاره به اینکه دلیل اصلی تصویب لایحه واردات خودرو های کارکرده، تنظیم بازار داخلی است، عنوان کرد: واردات خودرو های کارکرده دو اثر خواهد داشت؛ نخستین اثر این گونه واردات اینست که هم می تواند روی کاهش قیمت خودرو تاثیر بگذارد و هم این که می تواند بر ارتقاء کیفیت خودرو ها اثر داشته باشد.
نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وقتی خودرو با کیفیت وارد کشور می شود، خودروسازان داخلی هم در رقابت با آنها مجبورند با اعمال استانداردها، تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی و تعامل با خودروسازان بزرگ دنیا نسبت به ارتقاء کیفیت خودرو های خود اقدام نمایند، پس واردات دو اثر دارد که هم روی قیمت تمام شده و هم روی کیفیت آنها است.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در انتها در رابطه با مباحثی که پیرامون میزان تعرفه های واردات خودرو های کارکرده وجود دارد، اظهار داشت: این وظیفه دولت می باشد که باید آئین نامه اصلاحی آنرا بنویسد تا مشخص شود که این تعرفه چقدر خواهد بود.

منبع: