سرکرده کروهک تجزیه طلبان ضدایرانی، تسلیم نیروهای اقلیم کردستان شد

به گزارش بهمن، رسانه های محلی اقلیم کردستان عراق اعلام نمودند به دنبال اختلاف و درگیری مسلحانه گروهک های تجزیه طلب ضدایرانی در عراق، یکی از سرکرده های اصلی خویش را تسلیم نیروهای امنیتی اقلیم کردستان کرده است.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، رسانه های اقلیم کردستان اعلام نمودند به دنبال درگیری مسلحانه ۲ گروهک تروریستی و تجزیه طلب «زحمت کشان کردستان» و «زحمت کشان انقلابی کردستان»، عمر ایلخانی زاده، سرکرده گروهک زحمت کشان کردستان، خویش را تسلیم نیروهای امنیتی اقلیم کردستان کرده است.
گفته می شود الان همە منطقە زرگویزلە (محل درگیری) حالا در کنترل نیروهای امنیتی اقلیم کردستان است و نیروهای هر دوشاخە کوملە حالا خلع سلاح شدە اند.
منابع خبری در اقلیم کردستان امروز بامداد اعلام نمودند که این ۲ گروهک تروریستی مخالف ایران (که هر دو انشعاباتی از گروهک کومله هستند) به دنبال اختلافات داخلی در اقلیم کردستان عراق و در روستایی نزدیک مرزهای ایران وارد درگیری شدید مسلحانه شده اند.

بر آخرین گزارش ها دراین درگیری ها تابحال دست کم ۲ نفر کشته و ۲ نفر دیگر هم زخمی شده اند.
شاخه کومله «زحمت کشان کردستان»، روز گذشته اعلام نموده بود که تلاشهای این شاخه برای ادغام شدن، شکست خورده و آنها به فعالیتهای خود به صورت مستقل ادامه می دهند.
پیش از این گزارش های خیلی از درگیری داخلی کومله در رسانه های اقلیم کردستان عراق انتشار یافته و این گزارش ها نشان داده است که درگیری مسلحانه بین جناح گروه تروریستی کومله زحمت کشان به سرکردگی عمر ایلخانی زاده و جناح کومله شورش به رهبری عبدالله مهتدی، دو کشته و تعدادی زخمی برجای گذاشته است.
البته این درگیری ابعاد پیچیده دیگری دارد. همچون اینکه ایلخانی زاده با نیروهای خود گرفتار اختلاف شده و می خواهد به طرف جناح مهتدی بپیوندد اما از جانب نیروهای خود محاصره شده و به او اجازه خروج نمی دهند. (جزئیات بیشتر)