درخواست میقاتی برای تشدیدفشار جهانی ضداسرائیل برای پذیرش صلح حماس

به گزارش بهمن، نخست وزیر لبنان با استقبال از موافقت جنبش حماس در پذیرش پیشنهاد آتش بس موقت اعلام نمود که زمان آن رسیده که با افزایش فشارهای جهانی، اسرائیل تن به پذیرش طرح پیشنهادی دهد.
به گزارش بهمن به نقل از مهر، همزمان با بیان مقامات حماس در پذیرش صلح پیشنهادی مصر، نخست وزیر لبنان از اقدام یک جانبه حماس استقبال کرد. پایگاه خبری الجزیره دوشنبه شب گزارش داد که «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان امروز دوشنبه اظهار داشت که موافقت جنبش حماس فلسطین با پیشنهاد آتش بس در غزه، یک گام رو به جلو به سمت توقف حملات اسرائیل به ملت فلسطین است.
میقاتی با اشاره به اینکه حماس گام اساسی به سمت حل این بحران برداشته است، اظهار داشت: بیشتر از هر زمان دیگری، زمان آن رسیده است که فشارهای بین المللی به اسرائیل وارد شود تا این طرح پیشنهادی را بپذیرد. او همینطور اظهار امیدواری کرد که این راهکار بتواند به حل ریشه ای بحران در فلسطین منجر شود؛ به نحوی که مردم فلسطین به حقوق خود دست یابند. پیش تر شبکه «القاهرة الإخباریة» به نقل از یک منبع عالی رتبه مصر گزارش داد که هیأت حماس فردا (سه شنبه) با هدف تکمیل مذاکرات در ارتباط با آتش بس در نوار غزه، به قاهره بازمی گردد. هیأت حماس یکشنبه شب (دیشب) بعد از پایان مذاکرات در قاهره به منظور مشورت با رهبران این جنبش در قطر، عازم دوحه شد.

منبع: