وزیر بهداشت: تجهیزات پیشرفته پزشکی را به مناطق محروم می رسانیم

بهمن: به گزارش بهمن، آذربایجان شرقی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: سیاست دولت گسترش زیرساخت بهداشت و درمان در مناطق محروم است، بدین جهت تلاش می نماییم تا تجهیزات پیشرفته پزشکی را به مناطق محروم برسانیم.
دکتر بهرام عین اللهی، پنجشنبه ۱۸ خردادماه، در جریان سفر دور دوم ریاست جمهوری به استان آذربایجان شرقی ضمن حضور در شهرستان هشترود و در حاشیه افتتاح سی تی اسکن بیمارستان امام حسین(ع) در جمع خبرنگاران، از افزایش ذخایر دارویی در سطح کشور آگاهی داد و اظهار داشت: امسال تمام انرژی ما معطوف بر افزایش ذخایر دارویی بوده است چونکه معتقدیم اگر در بحث دارو تنها به موضوع سر به سر اکتفا نماییم با کمبود روبرو خواهیم شد.
وی افزود: حدودا ذخایر دارویی ۷۰ درصد افزایش داشته و خوشبختانه تولید نیز به اندازه کافی در سطح کشور انجام شده است.
عین اللهی، همین طور ضمن اشاره به ضرورت مقاوم سازی بیمارستان ها و مراکز درمانی بهداشتی اظهار داشت: در سطح استان آذربایجان شرقی از مسئولین مربوطه می خواهیم تا ساختمان بیمارستان ها و درمانگاه ها را بصورت جدی مورد بررسی کارشناسی قرار دهند و اقدامات مورد نیاز برای مقاوم سازی بیمارستانها صورت گیرد.
وزیر بهداشت، اضافه کرد: سی تی اسکن بیمارستان هشترود به عنوان یکی از دستگاههای پیشرفته و قابل ارتقاء با هزینه ای بیش از ۱۵ میلیارد تومان امروز مورد افتتاح قرار گرفت.
وی، ضمن اشاره به حضور تمامی معاونین وزارت بهداشت در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: با عنایت به سفر رییس جمهور محترم به استان آذربایجان شرقی امروز توفیق یافتیم در خدمت مردم عزیز این منطقه باشیم و ما در وزارت بهداشت با تمام توان و با حضور تمامی معاونین امروز و فردا در تبریز حاضر هستیم.
عین اللهی، افزود: معاونین و مدیران وزارتی امروز ضمن حضور در مناطق و شهرستانها از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته قرار می گیرند و عصر امروز با حضور تمامی معاونین و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی تبریز جمع بندی موارد مطرح شده و اقدامات پیش رو برگزار می گردد.
وزیر بهداشت، از اختصاص اعتبارات مورد نیاز پروژه های نیمه تمام در سطح استان آگاهی داد و اظهار داشت: پروژه های مختلفی در سطح استان آذربایجان شرقی در حال انجام می باشد و تلاش می نماییم تا با اختصاص اعتبارات کافی پروژه ها به نتیجه مطلوب برسد.

منبع: