رایزنی وزیر خارجه پاکستان با نخست وزیر عراق

بهمن: وزیر خارجه پاکستان که به بغداد سفر کرده است با نخست وزیر و رییس جمهور عراق ملاقات و گفتگو کرد.

به گزارش بهمن به نقل از دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق، بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان امروز با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دیدار نمود.
براساس این گزارش، دو طرف روابط دوجانبه و تقویت همکاری مشترک در حوزه های اقتصادی، نظامی و اطلاعاتی را بررسی کردند. زرداری و السودانی بر سر ازسرگیری فعالیت کمیته وزارتی مشترک بین عراق و پاکستان توافق کردند.
در این دیدار پروژه راهبردی جاده توسعه و راه های همکاری بین بغداد و اسلام آباد و سرمایه گذاری در فرصت های اعلام شده در این پروژه در امتداد تقویت منافع دو کشور کوشش های توسعه در منطقه بررسی گردید.
موضوع زوار عتبات مقدسه و مراقد دینی در عراق، تسهیلات دولت به زوار از همه کشورهای جهان همچون پاکستان و پرونده کارگران پاکستانی در عراق از دیگر محورهای گفتگوی طرفین بود.
همچنین وی با عبداللطیف رشید رییس جمهور عراق هم ملاقات و گفتگو کرد. در این جلسه روابط و همکاری بین دو کشور بررسی گردید و رییس جمهور عراق بر تمایل عراق برای تحکیم روابط با پاکستان و لزوم استفاده از تجارب در حوزه مبارزه با افراط گرایی و تروریسم تاکید نمود.
رئیس جمهور عراق به نقش عراق در مبارزه با داعش اشاره و بر وحدت عراقی ها و شجاعت نیروهای امنیتی که در از بین بردن این گروه نقش داشت، تاکید نمود.
فواد حسین: روابط عراق با پاکستان قوی است
فواد حسین وزیر خارجه عراق در کنفرانس مطبوعاتی با بلاول بوتو زرداری، همتای پاکستانی خود اظهار داشت: با پاکستان درباب همکاری در عرصه نظامی رایزنی کردیم. بر ادامه همکاری امنیتی با پاکستان تاکید کردیم و رایزنی های سیاسی با پاکستان را شروع خواهیم کرد. با پاکستان یک یادداشت تفاهم درباب معافیت روادید ورود برای گذرنامه های دیپلماتیک امضا کردیم.
وی اضافه کرد: روابط قوی با پاکستان در آینده امید داریم. تصمیم به تشکیل یک کمیته برای حل مشکل بدهی های پاکستان به عراق گرفته شد.
از طرفی دیگر وزیر خارجه پاکستان در این کنفرانس اظهار داشت که هدف از سفرش به عراق، تقویت روابط دوجانبه است.
وی افزود که عراق و پاکستان در پشتیبانی از صلح در منطقه نقش داشتند.
زرداری همین طور نسبت به افتتاح یک مرکز برای زوار پاکستانی در کربلای مقدسه اظهار امیدواری و اعلام نمود: عراق دوست حقیقی ما است و من خودم را فرزند عراق می دانم.
لازم به ذکر است که وزیر خارجه پاکستان بامداد امروز در سفری رسمی وارد بغداد شد.