موج جدید اعتراضات در راهست

به گزارش بهمن، گزارش های رسانه ای از آغاز موج جدیدی از اعتراضات فرانسوی ها ضد افزایش سن بازنشستگی در این کشور طی روز سه شنبه آتی حکایت دارد.

به گزارش بهمن به نقل از الیوم السابع، روزنامه «لوفیگارو» گزارش داد که پیشبینی می شود نزدیک به ۶۰۰ هزار تن در تظاهرات ضد اصلاح قانون بازنشستگی در فرانسه طی روز سه شنبه (۶ ژوئن) به خیابان ها بیایند.
بر اساس گزارش این روزنامه، مقامات فرانسه از وقوع حوادث خشونت بار و درگیری در صفوف معترضان در سرتاسر کشور نگران هستند به صورتی که مقرر است ۲۵۰ تظاهرات در سرتاسر فرانسه برگزار گردد.
در گزارش لوفیگارو آمده است که امکان دارد نزدیک به ۷۰ هزار تن در اعتراضاتی که مقرر است در پاریس پایتخت فرانسه برگزار شود، شرکت نمایند.
گفته می شود مسیر این تظاهرات به سمت میدان ایتالیا بوده و رستوران «روتوند» که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پیروزی خویش را در انتخابات سال ۲۰۱۷ در آن جشن گرفته، در این راه قرار دارد. در جریان اعتراضات سابق، مردم فرانسه سایبان های این رستوران را به آتش کشیدند.
پلیس فرانسه اعلام نموده که مسیر این تظاهرات سبب می شود کنترل کردن آن امری دشوار به نظر برسد. این چهاردهمین تظاهرات در سطح فرانسه ضد قانون افزایش سن بازنشستگی از زمان اصلاح آن به حساب می آید.
اعتراضات فرانسوی ها، عموماً ضد بند در ارتباط با افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۴ سال است. پایگاه اینترنتی «کانکسیون فرانس» هم نوشته است که انتظار می رود بخش های مختلف فرانسه شامل بخش حمل و نقل هوایی و ریلی، معلم ها و کارمندان دولت در موج جدید اعتصاب های فرانسوی ها در روز سه شنبه هفته جاری شرکت نمایند.