مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رحیمی مظفری: صحرایی چه برنامه ای برای مسائل مادی معلمان دارد؟

بهمن: به گزارش بهمن، نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش چه برنامه ای برای مسائل مادی این وزارتخانه دارد، اظهار داشت: دغدغه دائمی ما مسأله مادی در بدنه آموزش وپرورش است که اگر آنرا حل نکنید دوام نمی آورید.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا عبدالعلی رحیمی مظفری در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه های رضامراد صحرایی، وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش بیان کرد: بنظر می رسد رییس جمهور باید زودتر از این وزیر پیشنهادی خودرا به مجلس معرفی می کرد، چونکه وزارت آموزش و پروش وزارتخانه ای عظیم و دارای مسائل و مشکلات گوناگون است، پس تقاضا دارم در مورد سایر وزارتخانه ها نیز این مساله جدی گرفته شود.
وی خطاب به صحرایی، وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش عنوان کرد: سوالم این است که برای دغدغه مادی معلمان چه برنامه ای دارید و یک دفعه برای همیشه این دغدغه دائم و مستمر مسائل مادی در بدنه آموزش وپرورش را حل کنید. آیا واقعا از رییس جمهور قول گرفته اید و مقرر است ایشان از وزارت آموزش وپرورش حمایت کنند؟ به وزیر قبلی عرض کردم که دو خط نامه بنویسید که اگر مقرر است رییس برنامه و بودجه، بودجه های نوسازی و حق رتبه بندی معلمان را ندهد، شما دوام نمی آورید.
نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وزارت آموزش وپرورش امروز درگیر مسائلی است که هیچ ربطی به آموزش وپرورش ندارد. آقای صحرایی، برنامه اجرائی دقیق شما را می خواهیم بدانیم. آقای صحرائی امروز آموزش وپرورش فقط علم نیست و فقط این نیست که دانش آموزان ما چقدر بار علمی دارند، آن چه که بزرگترین مشکل امروز آموزش وپرورش است حتی اگر در ارکان و مدیریت های بالا امروز به نحوی ادبیاتی که به کار برده می شود اگر امروز در خیابان اتفاقات بدی می افتد و ناهنجاری های اجتماعی داریم قسمت اعظمی از آن به آموزش وپرورش بر می گردد، پس صریحا بفرمایید چه برنامه ای دارید.
رحیمی مظفری اظهار داشت: ما باید در قبال رأیی که می دهیم پاسخگو باشیم. آن چه که در کلیات برنامه های شما دیدیم اگر مقرر است همان روند قبلی را طی کنید نتیجه ای نخواهیم گرفت. امروز آنچه که در بدنه آموزش وپرورش وجود دارد، آیا واقعا دغدغه معلم و دانش آموز علم است؟ آیا دغدغه ای که سر کلاس و بیرون از آن وجود دارد علم است؟
ادامه دارد…

منبع: