در حاشیه نشست سران كشورهای عضو گروه- ۷ روی داد؛ دیدار زلنسکی با سران هند، انگلیس و ایتالیا در ژاپن

بهمن: رییس جمهور اوکراین در هیروشیما با سران کشورهای هند، انگلیس و ایتالیا دیدار نمود.

به گزارش بهمن به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین که بمنظور انجام چند دیدار رسمی در اجلاس سران گروه- ۷ (G- ۷) در شهر هیروشیما به ژاپن سفر کرده است، در رسانه های اجتماعی اعلام نمود: با نارندرا مودی، نخست وزیر هند، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس و جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا در هیروشیما دیدار کردم.
رئیس جمهور اوکراین در این خصوص افزود: در دیدارم با سوناک درباره ی اجرای توافقات حاصل شده در سفرم به انگلیس در ۱۴ ماه می گفتگو کردیم، از رهبری انگلیس در «ائتلاف بین المللی جنگجو» تشکر کردم!
وی درباب دیدارش با نخست وزیر ایتالیا نیز اظهار داشت: در مورد لزوم توسعه ظرفیت های دفاع هوایی بین دو کشور همچون آموزش خلبانان اوکراینی گفتگو کردیم.
«ولودیمیر زلنسکی» که برای نخستین بار از زمان شروع جنگ اوکراین و روسیه با نخست وزیر هند دیدار کرده، تاکید کرد: در این دیدار اطلاعات دقیقی درباره ی طرح صلح اوکراین ارائه کردم و دهلی نو را به مشارکت در اجرای این طرح، دعوت کردم.
وی با اشاره به این که اوکراین به یک بیمارستان صحرایی سیار و کمک برای پاکسازی مین نیاز دارد، اظهار داشت: از هندوستان برای پشتیبانی از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین در سازمان های بین المللی تشکر می کنم.
نخست وزیر هند بر ادامه حمایت های بشردوستانه از اوکراین اصرار کرد و مدعی شد: جنگ روسیه و اوکراین تمام جهان را تحت تأثیر قرار داده، اما من این جنگ را یک موضوع سیاسی یا اقتصادی نمی دانم، بلکه این برای من یک مسئله انسانی است!

منبع: