نماینده امارات در نشست شورای امنیت: اسرائیل فورا شهرک سازی ها را متوقف کند

بهمن: نماینده امارات در سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست فوراً به شهرک سازی ها و حملات مقابل فلسطینی ها پایان دهد تا منطقه به سمت تنش های بیشتر سوق داده نشود.

به گزارش بهمن به نقل از الوطن، «خلیفه شاهین المرر» نماینده امارات در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت اصرار کرد که رژیم صهیونیستی باید هرچه سریع تر به تمام کارهای مربوط به شهرک سازی ها پایان داده و به مقررات بین المللی پایبند باشد.
وی اضافه کرد: امیدواریم جامعه بین الملل به مخالفت خود با اقدامات تنش زا ادامه دهد. شرایط فعلی اقدامات تحریک آمیز بیشتر برای خشونت و نفرت پراکنی را برنمی تابد. ما هیچ گاه دست از پشتیبانی از ملت فلسطین و حق آنها در تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ برنمی داریم. بارها تاکید کرده ایم و امروز نیز تاکید می نماییم که قدس جایگاه ویژه ای دارد که نباید به آن تعرض شود.
المرر بیان کرد: این بدان مدلول است که شرایط حاکم بر این شهر باید همچنان پابرجا بماند و تغییری نکند. امارات نسبت به افزایش اقدامات خشونت آمیز و ادامه عملیات تخریب منازل فلسطینی ها که موجب وخیم تر شدن اوضاع می شود نگران است. تعداد فلسطینی هایی که در سه ماهه نخست امسال قربانی شده اند نسبت به مجموع کسانی که سال قبل جان خودرا از دست داده اند افزایش ۵۰ درصدی داشته است.
وی اظهار داشت: حمله شنیع انجام شده مقابل روستای حواره فلسطین زنگ خطر را در قبال ماهیت مرحله آتی به صدا درمی آورد خصوصاً اگر اسرائیل به اقدامات خود درباب تقویت شهرک نشینان و استفاده از آنها به عنوان ابرازی برای مصادره زمینهای بیشتری از فلسطینی ها ادامه دهد.
المرر همین طور اصرار کرد که ۷۰۰ هزار شهرک نشین در ۲۷۹ شهرک بطور غیرقانونی در سرزمین اشغالی فلسطین مستقر شده اند.
وی همین طور بر لزوم حفظ راهکار دو دولتی اصرار کرد و اظهار داشت که این راهکار بیان کننده دیدگاه وحدت رویه جامعه بین المللی و شورای امنیت برای پایان دادن به درگیری ها است و این چاره ای است که امارات جایگزینی برای آن نمی بیند.