پولیتیكو فاش كرد؛ دولت بایدن خودرا برای شکست اوکراین مهیا می کند

بهمن: نشریه پولیتیکو در گزارشی نوشت که کاخ سفید رفته رفته خودرا آماده می کند تا با احتمال عدم تحقق اهداف اوکراین در حملات بهاری این کشور به روسیه، روبه رو شود.

به گزارش بهمن به نقل از راشاتودی، پولیتیکو در گزارشی به نقل از چند تن از مقامات که نخواستند نامشان فاش شود، نوشت که دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا «بدون سروصدا خودرا برای مواجهه با احتمال شکست اوکراین در حملات بهاری که در بوق و کرنا شده، مهیا می کند.
این مقامات گرچه می گویند که حمایت علنی دولت آمریکا از اوکراین «بی قید و شرط» است اما در عین حال، می هراسند که اگر حملات بهاری اوکراین انتظارات را برآورده نکند، آنگاه کاخ سفید در محافل خصوصی در مخمصه انتقادات گرفتار شود. به نوشته پولیتیکو، در این صورت «جنگ طلبان» می گویند که آمریکا و متحدانش به اوکراین سلاح کافی ندادند و «صلح طلبان» نیز این اتفاق را گواهی می پندارند در خصوص ناتوانی کی یف برای پیروزی در جنگ.
ریچارد هاس، رییس اندیشکده «شورای روابط خارجی» به پولیتیکو اظهار داشت: اگر اوکراین نتواند دستاورد قابل توجهی در میدان نبرد داشته باشد، این سوال اجتناب ناپذیر مطرح خواهد شد که «آیا زمان توقف جنگ و مذاکره فرارسیده است؟»
وی اضافه کرد: این اتفاق، هزینه بر است؛ مهمات مان درحال تمام شدن است و در سراسر جهان پیشامدهای زیادی در انتظار ماست که باید خودرا برای آن آماده نماییم.
یکی از مقاماتی که با پولیتیکو گفت و گو کرده، می گوید: آمریکا ارسال و تامین سلاح و تجهیزات به اوکراین را تشدید و حدودا تمام خواسته های کی یف را برآورده کرده است. اما واشنگتن پشت درهای بسته درباره ی دستاوردهای احتمالی اوکراین و آنچه این کشور توانایی به دست آوردنش را دارد، نگران است.
به نوشته پولیتیکو، ارتش آمریکا بر این باور است که درگیری ها به جنگ در سنگر تبدیل گشته و هیچکدام از طرفین نمی توانند پیشرفت چندانی داشته یا با سرعت پیش بروند. این نشریه در ابتدا گزارش داده بود که اوکراین ۱۰۰ هزار سرباز از دست داده اما اندکی بعد اعلام نمود که این رقم با احتساب زخمی ها بوده است.
پنتاگون حالا درباره ی این که اوکراین بتواند به هدفش یعنی تصرف شبه جزیره کریمه برسد، تردید دارد هرچند ارتش آمریکا هنوز امیدوار است که این اقدام «خطوط تامین نیروهای روسیه را مختل کند.»
برخی دیگر از مقامات به پولیتیکو گفته اند که «می توان توافق ترک مخاصمه را هم به غرب و هم به مردم اوکراین تحت عنوان ترک مخاصمه موقف قالب کرد و چنین اتفاقی در را برای کی یف باز خواهد گذاشت تا در آینده بخش بیشتری از قلمرو خودش را پس بگیرد.»
مقامات آمریکا همین طور برای شیرین کردن توافق، «ضمانت های امنیتی باب میل ناتو»، دریافت پول از اتحادیه اروپا و حتی تسلیحات بیشتر برای ارتش اوکراین را به کی یف پیشنهاد داده و در سوی مقابل، قصد دارند «پای چین را باردیگر به مذاکرات باز کرده و بوسیله پکن مسکو را به توافق قانع کنند.»