بررسی عملكرد وزارت نفت در تعرفه گذاری مشتركان خانگی متفکر آزاد: چه میزان شرایط زیرساختی برای کاهش مصرف گاز را فراهم کردیم؟

به گزارش بهمن، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: در تعیین سقف الگوی مصرف شرایط اقلیمی در نظر گرفته نشده و متاسفانه افزایش قیمت در پلکان اول تا سوم رقم خورده و خانواده های متوسط نیز با قبوض یک میلیون تومانی مواجه گشتند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، روح الله متفکر آزاد در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی عملکرد وزارت نفت در تعرفه گذاری گاز مشترکان خانگی بیان کرد: این که ناترازی در مصرف و تولید گاز داریم مشخص است. امروز با مشکلات جدی زیست محیطی نیز مواجه هستیم. از یک طرف در زمینه نیروگاهی با قطعی گاز روبه رو شده که خود معضلاتی بدنبال دارد و از جانب دیگر لازم است که راندمان را بالا ببریم. این که محاسبات تعرفه گذاری را تغییر دهیم یک سری نکات مثبت و یک سری نکات منفی دارد.
ایشان سپس اظهار داشت: اما نباید به شکلی عمل شود که به اعتماد مردم ضربه وارد گردد. ملاحظات اجتماعی قسمتی از کار کارشناسی است زمانیکه ملاحظات اجتماعی در نظر گرفته نشود با ضربه اعتماد مردم باید عقب نشینی کرد. حالا سوال این است که ۱۴.۵ درصد از بودجه که برای توسعه اختصاص می یابد چه میزان در زمینه گاز صرف می شود.
نماینده مردم تبریز در ادامه اشاره کرد: حتی در سال قبل ما شاهد افزایش قیمت در پلکان اول تا سوم بودیم. یعنی قشر متوسط و رو به پایین جامعه نیز افزایش قیمت را تجربه کرده است و قبوض ۲۰۰ هزار تومانی به یک میلیون تومان رسید. با چه میزان شرایط کاهش مصرف زیرساختی را فراهم کردیم. شرایط اقلیمی در تعیین سقف الگوی مصرف در نظر گرفته نشده است. برخی جاها سه ماه در سال دمای زیر صفر را تجربه می کند. پله ها باید به حالت قبلی خود بازگردانده شود. باید با اجرای طرح هایی به سمت ارتقای راندمان بخاری ها و وسایل گرمایشی گام برداشت.

منبع: