رئیسی سازمان اداری و استخدامی را مكلف كرد راهکارهای تمهید همزمانی اشتغال و فرزندپروری بررسی شود

به گزارش بهمن، رئیس جمهور مبحث جمعیت را همچون موضوعات کلیدی و محوری کشور عنوان نمود و ضمن اشاره به فرصت بسیار کوتاه برای عبور از بروز مشکل جمعیتی، بر لزوم توجه و اقدام جدی دستگاههای مسئول نسبت به وظایف خود در اینباره تاکید کرد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، چهارمین جلسه ستاد ملی جمعیت قبل از ظهر امروز؛ شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار و میزان اجرای قانون جوانی جمعیت و همینطور مصوبات جلسات قبلی ستاد از جانب دستگاههای متولی بررسی گردید.
رئیس جمهور در این نشست مبحث جمعیت را همچون موضوعات کلیدی و محوری کشور عنوان نمود و ضمن اشاره به فرصت بسیار کوتاه برای عبور از بروز مشکل جمعیتی، بر لزوم توجه و اقدام جدی دستگاههای مسئول نسبت به وظایف خود در اینباره تاکید کرد.
ایشان در ادامه به اهمیت فرهنگ سازی در مبحث جمعیت اشاره نمود و دستور داد کارگروه ویژه ای در زیرمجموعه ستاد ملی جمعیت و متشکل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر دستگاههای فرهنگی برای تولید محتوای فرهنگی در رابطه با جمعیت تشکیل گردد.
او همینطور به دستگاههای مختلف اجرایی ۱۰ روز فرصت داد تا اگر در رابطه با عملکرد قرارگاه های ستاد جوانی جمعیت نظر یا پیشنهادی دارند، اعلام کنند. بخش های پژوهشی دستگاههای اجرایی هم مکلف شدند ظرف همین مدت زمان نسبت به مصوبات ستاد ملی جمعیت اعلام نظر کنند.
رئیسی در ادامه ایجاد خوابگاه های دانشجویی متأهلی را همچون اقدامات مؤثر در افزایش جمعیت عنوان نمود و از وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم خواست این مورد را با جدیت پیگیری کنند.
او همینطور آمارهای عرضه شده در رابطه با سقط جنین را نگران کننده توصیف کرد و بر لزوم اهتمام وزارت بهداشت نسبت به این مورد و هماهنگی بیشتر با دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان در این حوزه تاکید کرد.
صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم موظف شدند مسائل شرعی این مساله و همینطور عوارض و تبعات فردی و اجتماعی آن در جامعه را بیشتر تبیین کنند.
رئیسی در ادامه سازمان اداری و استخدامی را مکلف کرد راهکارهای تمهید و تسهیلات همزمانی اشتغال و فرزندپروری را برای بانوان شاغل بررسی و به دبیرخانه ستاد ملی جمعیت عرضه کند.
رئیس جمهور همینطور بر پیگیری جدی اجرای مصوبات ستاد و قانون جوانی جمعیت از جانب دبیرخانه ستاد ملی جمعیت تاکید کرد و اظهار داشت: اگر دستگاههای اجرایی در حین اجرای این قانون با نواقصی مواجه گشتند، پیشنهادات اصلاحی خویش را به دبیرخانه ارائه نمایند تا بعد از بررسی و تصویب برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارجاع داده شود.

منبع: