نخست وزیر جدید چین ارائه شد به علاوه فیلم

به گزارش بهمن، کنگره ملی خلق چین امروز شنبه نخست وزیر جدید این کشور را که رئیس جمهور معرفی کرده بود، تأیید کرد.
به گزارش خبرگزار مهر به نقل از گلوبال تایمز، نمایندگان کنگره ملی خلق چین امروز شنبه در چهاردهمین نشست خود «لی چیانگ» را به عنوان نخست وزیر جدید چین انتخاب نمود. شی جین پینگ، رییس جمهور چین، لی چیانگ را برای نخست وزیر معرفی و کنگره نیز او را تأیید کرد. لی چیانگ جانشین «لی کچیانگ»، نخست وزیر مستعفی چین می شود.
نمایندگان کنگره ملی خلق چین روز گذشته جمعه نیز به اتفاق آرا «شی جین پینگ» را برای سومین دوره به عنوان رییس جمهور این کشور انتخاب کردند. بدین سان شی جین پینگ برای یک دوره پنج ساله دیگر رییس جمهور چین خواهد بود.
شی جین پینگ همین طور مجدداً به عنوان رییس کمیسیون مرکزی نظامی، دومین پست مهم در سلسله مراتب قدرت در چین، برگزیده شد. رأی گیری ساعت ۱۱ بامداد امروز به وقت محلی انجام شد که طی آن ۲۹۵۲ به نفع شی جین پینگ رأی دادند و هیچ رأی مخالف و ممتنعی وجود نداشت.
شی جین پینگ نخستین رییس جمهوری در چین است که برای سه دوره رییس جمهور انتخاب می شود. وی نخستین بار در مارس ۲۰۱۳ و دومین بار در مارس ۲۰۱۸ به عنوان رییس جمهور چین انتخاب شده بود. در حقیقت مسیر برای سومین دوره ریاست جمهور شی جین پینگ در سال ۲۰۱۸ هموار شد که در قانون اساسی این کشور اصلاحاتی انجام شد و قبل از آن حداکثر دوره ریاست جمهوری دو دوره در چین بود.
پس از بیستمین کنگره حزب کمونیست چین (ح ک پی) در ماه اکتبر، شی جین پینگ برای سومین بار به عنوان دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین برگزیده شد.
شی جین پینگ در سال ۱۹۵۳ در پکن در خانواده یک رهبر انقلابی و سیاسی برجسته چین به دنیا آمد. در سال ۱۹۷۴، او به اتحادیه جوانان کمونیست چین پیوست و بعداً چندین سمت حزبی در سطح شهرستان و شهرستان داشت.
وی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ فرماندار استان فوجیان شرقی بود، در سال ۲۰۰۷ به عنوان عضو کمیته دائمی (PC) دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین برگزیده شد و در مارس ۲۰۰۸ به عنوان نایب رییس جمهوری خلق چین برگزیده شد.
شی جین پینگ در نوامبر ۲۰۱۲ ریاست کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و شورای نظامی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین را بر عهده داشت و در مارس ۲۰۱۳ سمت رییس دولت و رییس شورای نظامی مرکزی جمهوری خلق چین را بر عهده گرفت.

منبع: