اتحادیه اروپا تاکنون ۱۰هزارسرباز اوکراینی را آموزش نظامی داده است

به گزارش بهمن، تا کنون حدود ۱۰ هزار سرباز اوکراینی توسط اتحادیه اروپا آموزش نظامی دیده اند.

به گزارش بهمن به نقل از تاس، منابع اروپایی به صورت رسمی اعلام نموده اند که تا کنون ۱۰ هزار سرباز اوکراینی را آموزش نظامی داده اند. این خبر را دریاسالار «هروه بلژان»، معاون مأموریت آموزش نظامی اتحادیه اروپا برای اکراین اعلام نموده و گفته است اتحادیه اروپا تابحال حدود ۱۰ هزار سرباز اوکراینی را بعنوان بخشی از مأموریت خود آموزش نظامی برای آمادگی در شرایط جنگی داده است.
این مقام اروپایی در گفتگو با شبکه تلویزیونی LCI اظهار داشت: «تا پایان ماه گذشته، ۱۰۰۰۰ سرباز اوکراینی آموزش دیده اند. در ماه می به رقم ۱۵۰۰۰ نفر خواهیم رسید و بدیهی است که آموزش نظامی نیروهای اروپایی متوقف نخواهد شد.»
به گفته بلژان، بیشتر کسانی که تحت آموزش هستند، تجربه رزمی ندارند. او اظهار داشت: «به عنوان مثال، ما ۶۰۰ نفر را جمع کرده ایم که توسط اوکراینی ها برای ما اعزام شده اند، اغلب آنها هیچ تجربه نظامی ندارند. طی چند هفته، ما واحدهایی را تشکیل می دهیم که آماده اعزام به خط مقدم هستند.»
وی همینطور به مبحث آموزش خلبانان اوکراینی هم اشاره نمود و اظهار داشت: «آنها به خوبی درک می کنند که آموزش مجدد یک خلبان اوکراینی، که تا کنون یک [هواپیمای] مدل قدیمی مانند سوخو را استفاده می کرده و الان احتیاج به کار با مدل جدید F-۱۶ است، زمان زیادی خواهد برد و بین یک تا دو سال به طول خواهد انجامید.»
تصمیم برای ایجاد مأموریت کمک نظامی اتحادیه اروپا برای اکراین (EUMAM Ukraine) در ۱۷ اکتبر ۲۰۲۲ اتخاذ شد. پیش تر «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در توئیتر خود اعلام نموده بود که بعنوان بخشی از «مأموریت کمک رسانی اتحادیه اروپا به اوکراین»، الان بیشتر از هزار نظامی اوکراینی درحال گذراندن دوره های آموزشی در لهستان هستند. وی دراین باره افزود این هیئت آموزش های مورد نیاز را به نظامیان اکراین خواهد داد و برای تجهیزات آموزشی نزدیک به ۱۶ میلیون دلار هزینه کرده است.
آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اکراین، تابحال تحریم های زیادی ضد روسیه اعمال کرده اند. از طرفی «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه هم گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

منبع: