آمریكا: اوکراین حق دارد در کریمه عملیات نظامی انجام دهد

بهمن: مشاور امنیت ملی کاخ سفی می گوید که اوکراین حق حمله و عملیات نظامی در شبه جزیره کریمه را دارد.
به گزارش بهمن به نقل از مهر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید از اوکراین برای حمله و عملیات نظامی در شبه جزیره کریمه حمایت کرد. بر طبق این گزارش، جیک سالیوان اظهار داشت: کی یف حق دارد در کریمه عملیات نظامی انجام دهد چونکه آمریکا همچنان این جزیره را قسمتی از خاک اوکراین قلمداد می کند. مشاور امنیت ملی کاخ سفید همین طور افزود که هنوز زمان شروع مذاکرات درباره ی اوکراین فرا نرسیده و واشنگتن به ارائه کمک ها به کی یف در امتداد تقویت مواضع آن در مذاکره با روسیه ادامه خواهد داد. جیک سالیوان اظهار داشت: ایالات متحده هم اکنون ماموریت خودرا تضمین بهترین اوضاع ممکن برای کی یف جهت شروع مذاکرات بوسیله ادامه ارائه کمک های نظامی می داند.
لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خودرا در شرق اوکراین شروع کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای صیانت از آنها در مقابل نیروهای اوکراینی شروع شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».
ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».
آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تا حالا تحریم های زیادی مقابل روسیه اعمال کرده اند. از طرف دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.
این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه، اقدامات غرب مقابل روسیه را «جنگ اقتصادی» خواند و تاکید کرد: غرب تحریم های تهاجمی و بی سابقه ای را مقابل روسیه به اجرا گذاشت که هدف آن از بین بردن اقتصاد ما در کوتاه مدت، سرقت ذخایر ارزی ما، سقوط پول ملی (روبل) و ایجاد تورم ویرانگر بود، اما غرب به هیچیک از این اهداف نرسید.

منبع: