رایزنی مقامات تهران و مسقط در رابطه با خط لوله انتقال گاز ایران به عمان و میادین نفتی مشترک

به گزارش بهمن، معاون وزیر انرژی عمان در راس یک هیئت فنی و سرمایه گذاری در بخش انرژی به منظور دیدار و گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر و روز سه شنبه اول شهریور با جواد اوجی، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، هدف از سفر این هیئت، گفتگو در رابطه با خط لوله انتقال گاز ایران به آن کشور و مذاکره در رابطه با میدان نفتی مشترک عنوان شده است.
برپایه این گزارش، طبق اعلام وزارت امور خارجه کشورمان، روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران و عمان با حمایت مقامات دو کشور از رونق خوبی برخوردار گردیده و صادرات کشورمان به عمان در چهار ماهه اول سالجاری ۱۲۳ درصد رشد کرده است.
در چهار ماه نخست سالجاری ارزش مبادلات تجاری دو کشور به ۶۴۷ میلیون دلار رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۸۶ درصد افزایش پیدا کرده است.
عمان جایگاه پنجم را در میان بازارهای صادراتی ایران در کشورهای همسایه دارد. ارزش صادرات ایران به این کشور در چهار ماه آغازین ۱۴۰۱ با رشد بیشتر از ۱۲۳ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۴۱۵ میلیون دلار رسید.
در این دوره، عمان در میان بازارهای صادراتی ایران در جایگاه هفتم و در میان کشورهای همسایه، پس از عراق و امارات و ترکیه و افغانستان، در جایگاه پنجم قرار گرفت. این کشور در بین اعضای شورای همکاری خلیج فارس هم دومین مقصد صادرات ایران است.
نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور هم بهمن ماه سال قبل در مسقط برگزار شد.

منبع: